החג הזה יצר את גל התיירות הגדול בעולם, וזה לא כריסמס

סין חוותה עלייה חסרת תקדים בנסיעות ובצריכה במהלך חופשת פסטיבל האביב בת שמונת הימים • סינים רבים יצאו חזרה לבתיהם ביום שלישי, היום האחרון של החופשה

החג הכי גדול בעולם. צילום: wu hsoung, שאטרסטוק

במהלך חופשת פסטיבל האביב, הצריכה בסין הראתה תנופה חזקה, ומכירות הקמעונאות והמסעדות עלו ב-5.4% בהשוואה לשנה הקודמת, על פי ניוז צ'יינה. את גל התיירות תדלקו נסיעות לבילוי החג יחד עם המשפחה הגדולה, פעילויות תרבותיות, ועניין גובר בתיירות מקומית.

מערכת הרכבות של סין רשמה שיא היסטורי במהלך חופשת פסטיבל האביב והסיעה 16.45 מיליון נוסעים ביום אחד. במהלך החופשה בת שמונת הימים נעשו מעל 2.3 מיליארד נסיעות נוסעים בין אזורים בסין, לפי דיווח בפיפלז דיילי. תנועת הנוסעים של פסטיבל האביב, הידועה כצ'וניון היא תקופה בת 40 יום שמתחילה ב-14 בינואר. על פי הערכות נפה הנסיעות הכולל צפוי להגיע לשיא של 9 מיליארד נסיעות השנה.

התיירות המקומית בסין הגיעה לשיא כל הזמנים במהלך חופשת פסטיבל האביב. יעדי תיירות בולטים כמו מחוז אלטאי בשינג'יאנג ומחוז יאנגשואו בגואנגשי הפכו לפופולריים במיוחד. אלטאי משך כמעט 192,000 תיירים וייצר, על פי Travel And Tour World. באופן דומה, מחוז יאנגשואו קיבל 410,600 תיירים.

מספר גדל והולך של משפחות צעירות בסין העדיפו ערים קטנות יותר ויעדים מחוץ למסלול המקובל.

תעשיית הסרטים הסינית השיגה גם היא הצלחה חסרת תקדים עם עונת סרטי פסטיבל האביב המכניסה ביותר בהיסטוריה. הכנסות הסרטים בחופשת פסטיבל האביב הגיעו לשיא היסטורי של 8.02 מיליארד יואן, כשסרטים בהפקה מקומית תורמים חלק גדול מההכנסה. כל הסרטים בראש טבלת שוברי הקופות במהלך החופשה היו הפקות מקומיות, דיווח News China.

חברת המשלוחים מייטואן דיווחה על עלייה של 300 אחוז בהזמנות מקוונות לארוחות לחג בהשוואה לשנה שעברה.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר