מטוס של בלו בירד. צילום: מתוך האתר

האם תקום בישראל חברת תעופה חדשה? כל הפרטים

חברות התעופה הזרות בלו בירד וטוס אירווייז שנמצאות בבעלות ישראלית, אוחזות ברישיון אירופי • כעת נודע שהבעלים בוחנים אפשרות להקים חברת תעופה ישראלית חדשה

[object Object]

עמי כהן וארנון אנגלנדר, הבעלים של קבוצת קווי חופשה שמחזיקה בין היתר גם בטוס איירווייז ובבלו בירד, בוחנים בימים אלו הקמת חברת תעופה ישראלית חדשה. בשיחה עם עמי כהן, הוא מסביר כיצד זה אמור להיראות ולמה לא יסגור את החברות.

"בלו בירד וטוס איירווייז יקרות לליבי ואני לא אסגור או אמזג אותן. לאחרונה פנינו לרשות תעופה אזרחית במטרה לבחון הקמת חברת תעופה שלישית, שתהיה ישראלית", מסביר כהן.

הליך ארוך, צילום: קוקו

לחברת תעופה ישראלית יש יתרון על חברות אירופיות בעת הפעלתה מישראל, שכן היא יכולה להפעיל טיסות ליעדים שונים כמו דובאי למשל - מה שחברה אירופית לא יכולה לעשות. בקבוצת קווי חופשה כאמור, בוחנים תהליך של הקמת חברת תעופה ישראלית נוספת. בכך, הם יוכלו להתרחב ולבצע טיסות ליעדים חדשים, במידה שהתהליך יושלם ויאושר.

"תהליך כזה לוקח לפחות שנה וכנראה שגם יותר. הגענו לגודל שמאפשר לנו לעשות את המהלך, התחלנו בבדיקות התכנות וזה תהליך שיקח זמן. חשוב להדגיש שמדובר בחברה שלישית ולא במיזוג או סגירה של בלו בירד או טוס איירווייז, הן ימשיכו לפעול", מסכם כהן.

בלו בירד היא חברה יוונית וטוס איירווייז קפריסאית. שתיהן פועלות בעיקר בקווים לישראל וממנה למגוון יעדים באירופה. שתי חברות התעופה הטיסו מעל 700 אלף נוסעים מישראל ולישראל בשנת 2024, בלו בירד הייתה החברה השישית הכי פעילה בנתב"ג וטוס איירווייז השמינית.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו