ישראלים רבים כבר מזמינים טיסות לפסח ולחופשת הקיץ, ובוחרים בחברות התעופה הישראליות. בלא מעט מקרים, חברות תעופה ישראליות מפעילות את טיסותיהן באמצעות מטוסים בחכירה רטובה, שמשמעותה מטוסים זרים, טייסים זרים ורוב הצוות במטוס זר גם כן.
בבדיקה שערכנו מול חברות התעופה הישראליות, עולה כי הסיכוי להזמין טיסה בחברה ישראלית שתבוצע במטוס זר גבוה יחסית. חשוב להדגיש - ברוב המקרים, זה מצוין מראש על גבי ההזמנה וניתן לדעת מראש שהטיסה מבוצעת על ידי מטוס וצוות זרים. ישנם מקרים שבהם השינויים מתקיימים בסמוך למועד הטיסה, אך אפשר ליצור קשר עם החברה ולבדוק את הנושא.
בחברת סאן דור, חברת הבת של אל על, מפעילים ארבעה מטוסים חכורים ושני מטוסי סאן דור. המטוסים החכורים של החברה שייכים לחברה ליטאית בשם קלאסג'ט.
ארקיע מפעילה עשרה מטוסים בשלב זה, כאשר ארבעה מתוכם חכורים ושישה הם מטוסי ארקיע. בחודש מאי צפוי להצטרף מטוס ארקיע נוסף, כך שהיחס יעמוד על שבעה מטוסי ארקיע לעומת ארבעה מטוסים חכורים זרים. החברות שמפעילות עבור ארקיע את הטיסות בחכירה רטובה הן פליי לילי, סמארט ווינגס ואלקטרה.
בבדיקה מול ישראייר, הם מפעילים 12 מטוסים, כאשר שמונה מהם הם מטוסי ישראייר וארבעה נוספים חכורים בחכירה רטובה. החברות שמפעילות את המטוסים החכורים עבור ישראייר הן DAT, סקיי אפ, סמארטווינגס, Fly2ski, Hello Jets.
איך יודעים שטיסה מופעלת על ידי חברה אחרת? בדרך כלל, בתהליך ההזמנה כתוב "מופעלת על ידי", לצד שם החברה האחרת שמפעילה אותו, אם זה אכן המצב. כך בעצם אפשר להבין כי הטיסה צפויה להיות מופעלת על ידי מטוס זר. עם זאת, יש מצבים שבהם משנים את סוג המטוס גם זמן קצר יחסית לפני הטיסה מבלי לעדכן את הנוסעים.
טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו