בתחילת השבוע הודיעה חברת התעופה ארקיע כי תפעיל טיסות ישירות לניו יורק החל מ-8 בפברואר. הטיסות צפויות להתבצע יחד עם מטה ההייטק באמצעות מטוסי איירבס 330-900 בחכירה רטובה מחברת Iberojet.
בעקבות כך, בדקנו מול חברת ישראייר, שדווח לא פעם בשבועות האחרונים על כוונתה להפעיל טיסות לניו יורק, אם הם עדיין מתכוונים לעשות זאת.
אורי סירקיס, מנכ״ל החברה מסביר: "צריך שיקרו כמה דברים כדי שנפעיל טיסות ישירות לניו יורק - קודם כל שיתוקן חוק טיבי. לאחר מכן, אנחנו צריכים להבין אם יש היתכנות אל מול המצב הקיים בשוק התעופה ובמקביל, להפעיל שני מטוסים כדי להצליח בדבר הזה. יש עוד כמה פרמטרים שאנחנו בודקים ובוחנים, אנחנו נמצאים במו"מ מול כמה חברות ובודקים את הנושא לעומק. זה לא יקרה בימים הקרובים, אבל ייתכן שזה יקרה בהמשך. בימים שקדמו למלחמה, כ-30 אחוזים מכלל הטסים לארה"ב עשו את זה עם קונקשן, אם תהיה חזרה של חברות אירופיות, זה עשוי לסייע גם כן".
נכון לעכשיו, לישראייר, כמו לארקיע, אין מטוסים רחבי גוף והחברה צריכה לחכור מטוס ולפי מנכ"ל החברה, שני מטוסים רחבי גוף, כדי להצליח להפעיל אופרציה של טיסות לניו יורק. חשוב להדגיש שמדובר באופרציה מורכבת מאוד, במיוחד לחברות שטסות בדרך כלל ליעדים קרובים במטוסים צרי גוף.
בשלב זה, אל על היא חברת התעופה היחידה שמפעילה טיסות ישירות לארה"ב. כאמור, ארקיע צפויה להצטרף בקרוב מאוד, אך אין מידע ודאי בנוגע למועד הפעלת טיסות ישירות של חברות התעופה האמריקניות.
טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו