משבר הטיסות הישירות לניו יורק נמשך, אך ממידע שמגיע לידינו, חברת ישראייר מנהלת מו"מ לקראת חכירה רטובה של שני מטוסים רחבי גוף, שיוכלו לטוס לניו יורק, וזאת בכוונה להתחיל ולהפעיל טיסות ישירות בקו תל אביב-ניוארק כבר במהלך החורף הקרוב.
חשוב להדגיש כי הסכם החכירה טרם נחתם וישנם כמה תנאים משמעותיים ולא פשוטים שצריכים להיסגר כדי שייצא לפועל ובהם קבלת אישורים מורכבים מצד האמריקנים, פתרון לחוק שירותי התעופה אל מול האתגר החדש של ישראייר ועוד.
המשמעות של חכירה רטובה, אם תצא לפועל, היא שהמטוסים של חברת התעופה הזרה, יוחכרו יחד עם הצוותים, אך הטיסות יופעלו תחת קוד של ישראייר. המו"מ כאמור עדיין לא נסגר, אך במקביל, במשרד התחבורה אישרו עקרונית את כל הנושא מהצד הישראלי, שלב אחד מתוך כמה שלבים בתהליך המורכב של הפעלת טיסות ישירות לארה"ב.
ברשות התעופה האזרחית בישראל כבר החלו לעבוד מול הרשויות בארה"ב לצורך קבלת אישורים מהצד האמריקני, תהליך שבימים שבשגרה עשוי לקחת כשלושה חודשים, אך ברת"א פועלים על מנת לקצר את התהליכים, בתקווה מצידם לקבל אישורים מהירים ככל שניתן. האישורים הנצרכים כוללים בין היתר אישורי ביטחון, סלוטים ואישורים נוספים. חשוב להדגיש – מדובר בתחילתו של תהליך ארוך ומורכב שמצריך לא מעט אישורים בכל הקשור לאמריקנים, למו"מ על חכירת המטוסים ועוד, ולכן הדרך לפתרון עשויה להיות עוד ארוכה.
נכון לעכשיו, אל על היא חברת התעופה היחידה שמפעילה טיסות ישירות לניו יורק וזאת לאחר שכל חברות התעופה האמריקניות ביטלו את טיסותיהן לישראל. אתמול הסירה אמריקן איירליינס את כל הטיסות לישראל ומישראל מלוח הטיסות באתר שלה עד סוף חודש ספטמבר בשנה הבאה. יונייטד ביטלה את הטיסות לארץ עד להודעה חדשה ודלתא עד סוף חודש מרץ בשנה הבאה.
שרת התחבורה מירי רגב התייחסה למו"מ ואמרה: "אני מודה לרת"א על העבודה היסודית שמאפשרת הקלה משמעותית במצוקת הטיסות שנוצרה בעקבות המלחמה. החברות הישראליות מוכיחות אחריות לאומית בהתגייסותן בתקופה מאתגרת זו. אני מברכת את רמי לוי וחברת ישראייר על היוזמה להפעלת קו לניו יורק, צעד שיתרום לתחרות בריאה, הרחבת האפשרויות לציבור והוזלת מחירי הטיסות".
טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו