הקושי במציאת מושבים בטיסות לניו יורק בתקופה האחרונה, מקשה על אנשי עסקים, תיירים ומבקרים מסיבות שונות, לנוע בקו שבין ישראל לארה"ב. חברת התעופה היחידה שמפעילה טיסות ישירות לארה"ב היא אל על ומעטות החברות האירופאיות שטסות לישראל ומאפשרות טיסות לארה"ב עם קונקשן.
במטה ההייטק הרימו את הכפפה והודיעו הבוקר (חמישי) על מו"מ מתקדם לקראת הפעלת טיסות ישירות במתכונת תלת שבועית בקו תל אביב-ניו יורק. הטיסות יופעלו באמצעות מטוסי איירבס 330 או בואינג 787 (דרימליינר) - כך לפי הודעת המטה שנמצא במו"מ מתקדם עם כמה חברות.
עוד עולה מהודעת המטה כי הטיסות יופעלו בשלב ראשון בין החודשים ינואר למרץ, ימי הפעילות יהיו קבועים כאשר ההמראה מישראל תצא בחצות (או קרוב לכך) ותהיה התחייבות ל-36 טיסות בסך הכל. מטרת היוזמה היא להרחיב את היצע המושבים בקווים שבין תל אביב לניו יורק והטיסות יהיו פתוחות למכירה לקהל הרחב ולא רק לאנשי הייטק ואנשי עסקים.
המטוסים יוחכרו בחכירה רטובה שמשמעותה שהצוותים יהיו שייכים לחברות התעופה שמהן יוחכרו המטוסים וכך גם כל השירות מסביב. ד"ר מיכל צור, מייסדת ומנכ"לית משותפת של חברת Remepy וחברה במטה ההייטק: "יש בעיה לחברות ההייטק, קשה למצוא מקומות במטוסים בטיסות לניו יורק, המטה החליט לקחת את הנושא לידיים ומבדיקה פשוטה עולה שגם בזה אפשר לטפל. עכשיו נתחיל בפיילוט של שלושה חודשים, של שלוש טיסות בשבוע, הלוך ושוב. אם יהיה ביקוש גבוה, זה יורחב. אני מעריכה שיהיו ביקושים גבוהים והמחירים יהיו הוגנים. אמורים לאפשר לקהל הרחב להגיע לניו יורק במחירים סבירים. אנחנו לא עושים את זה כדי להרוויח, אם יהיה רווח הוא ייתרם למטרות חברתיות".
ממטה הייטק נמסר כי "יש מצוקה אמיתית וממושכת של טיסות וכרגע אין פתרונות למי שצריך לטוס לארה"ב. אין זמינות והמחירים בשמיים. החלטנו לא לחכות לפתרונות ממשרד התחבורה ולייצר אותם בעצמנו. אנחנו כמובן פותחים את האפשרות לציבור הרחב ומקווים שבימים הקרובים נוכל להתחיל למכור את הטיסות דרך סוכני הנסיעות. אנחנו מתחייבים להגינות ומחירים דומים לטיסות לארה"ב טרום המלחמה. ככל שיהיה ביקוש גבוה נפעל להגדיל את הקווים".
טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו