צריכים להנפיק דרכון? כך תוכלו לחסוך עד מאות שקלים למשפחה

בקרוב ייכנס לתוקפו תעריף החורף של הנפקת הדרכונים - שמי שימתין לו, יוכל לחסוך עד מאות שקלים למשפחה • תעריף החורף ייכנס לתוקף ב-1 בנובמבר ויימשך עד 28 בפברואר בשנה הבאה, בתשלום באינטרנט

דרכונים ישראליים (אילוסטרציה). צילום: עמי שומן

הקיץ מאחורינו ועונת הביקושים הסתיימה, וזאת לצד המספר המועט של חברות התעופה שפועלות בישראל. עם זאת, ישראלים רבים צריכים לחדש את הדרכון ובעוד ארבעה ימים, כמו בכל שנה בשנים האחרונות, ייכנס לתוקפו תעריף החורף, שמי שימתין לו, יוכל לחסוך עד מאות שקלים למשפחה.

תעריף החורף ייכנס לתוקף ב-1 בנובמבר ויימשך עד 28 בפברואר בשנה הבאה. את התשלום שיבוצע בתקופה הזאת, ניתן יהיה לממש לצורך הנפקת דרכון עד סוף חודש אפריל 2025. ההנחות שפורסמו באתר רשות האוכלוסין מגיעות לעשרות אחוזים לעומת תעריף הקיץ. חשוב לציין כי ניתן לחדש דרכון אם הוא צפוי לפוג בשנה הקרובה.

תעריף החורף יוכל לחסוך עד מאות שקלים למשפחה, צילום: GettyImages

כמה זה יחסוך? בדקנו

אם איבדתם או נגנב לכם הדרכון, תשלמו 580 שקלים במקום 480 שקלים, אם תצטרכו פשוט לחדש או להחליף דרכון, תשלמו 170 שקלים במקום 270 שקלים וכך גם במקרה של הנפקת דרכון ראשון לבוגר מעל גיל 18. דרכון ראשון או חידוש לקטין מתחת לגיל 18 יעלה 105 שקלים במקום 140 שקלים. ההנחות הן למשלמים באינטרנט.

הנחות החורף יהיו תקפות למשלמים באינטרנט גם עבור הנפקת דרכון זמני בנתב"ג, כך שדרכון ראשון או החלפה יעלה 790 במקום 890 שקלים ותשלום עבור דרכון שאבד, נגנב או הושחת, יעלה 1,100 שקלים במקום 1,200 שקלים, בתשלום באינטרנט. בהודעת רשות האוכלוסין מציינים כי חיילים ומשרתי מילואים פעילים יהיו זכאים להנחה שתתווסף לתעריפי החורף המוזלים. את התורים קובעים מראש באתר GOVISIT.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר