מתכננים לטוס לרומא בקרוב? שימו לב למה שקורה שם

בשנה הבאה תחול שנת הקדושה הנוצרית, ועשרות מיליוני תיירים יפקדו את רומא • העיר עוברת שיפוצים אינטנסיביים שגורמים לזעם בקרב התושבים, ותסכול רב אצל התיירים: "רוב האתרים מכוסים בפיגומים"

הקולוסיאום ברומא. צילום: Getty Images

הפתגם הידוע אומר שכל הדרכים מובילות לרומא, אבל לאחרונה מדובר בדרכים עקלקלות במיוחד שכוללות הרבה חסימות, חפירות ושיפוצים.

בשנה הבאה תחול "שנת היובל" בנצרות הקתולית, שנחשבת לקדושה ומזמינה את המאמינים לחזק את הקשרים עם הכנסיה ברומא. בנוסף, השנה מתאפיינת במחילה לחטאים ומחיקת חובות לכל המאמינים.

@livevirtualguide
לקראת השנה המיוחדת, 32 מיליון תיירים צפויים לפקוד את רחובות רומא, שעוברים שיפוצים אינטנסביים בשווי מיליוני יורו. התושבים זועמים, התיירים מתוסכלים, אבל ראש העיר רוברטו גואלטיירי מבטיח שהתוצאה תהיה שווה את אי הנוחות.
"זו הזדמנות שלא ניתן להחמיץ", אמר לסוכנות הידיעות רויטרס. "התוצאה תהיה עיר בר קיימא, מכילה וחדשנית, שתבליט את המורשת המיוחדת שלה".
@lostwithjen_
טום, תייר שהגיע לרומא עם אשתו ובתו מארצות הברית, התרעם על מצבה של העיר: "ידענו שיהיו עבודות, אבל לא חשבנו שיהיו כל כך הרבה. זה מבאס. אני מניח שיש הרבה מה לראות כאן, אבל רוב האתרים מכוסים בפיגומים".

קווי המטרו הקיימים עוברים שיפוצים נרחבים כדי להבטיח שיוכלו להכיל את ההמונים, כאשר שתיים מהתחנות העמוסות ביותר, כולל זו המשרתת את המדרגות הספרדיות, עומדות להיסגר לשיפוץ.

כל שלוש המזרקות של פיאצה נבונה, כולל מזרקת ארבעת הנהרות המפורסמת, מגודרות לשיפוץ, וכך גם מזרקת הרנסנס שמול הפנתיאון. החדשות הטובות הן שעד סוף השנה, רוב עבודות השיפוץ אמורות להסתיים.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר