ישראלי שנמצא בסרי לנקה: "הציבו שומרים לכל העסקים הישראליים"

המטה לביטחון לאומי פרסם אזהרת מסע בדרגה הגבוהה ביותר לאיזור מפרץ ארוגם ואיזורים נוספים • ההמלצה היא לעזוב את המקום מיידית, בשל קבלת איומים על מטיילים ישראלים, אבל לא כולם מתכוונים לעשות זאת

חוף בסרי לנקה. צילום: Getty Images

המטה לביטחון לאומי הוציא היום (רביעי) אזהרת מסע בדרגה 4, הגבוהה ביותר, לאיזור מפרץ ארוגם בסרי לנקה, ואיזורים נוספים שנחשבים לפופולריים בקרב מטיילים ישראלים.

לפי סוכנות הידיעות AP, המשטרה המקומית ושגרירות ארה"ב הזהירו מפני איומים שמכוונים כלפי ישראלים שנמצאים באיזור.

חופי סרי לנקה הפכו מסוכנים, צילום: אלי קליין

לפי המלצת המל"ל, ישראלים שנמצאים במפרץ ארוגם וחופים בדרום ומערב המדינה, כולל בערים Ahangama Galle, Hikkaduwa, Weligama, צריכים לצאת מאזורים אלו לאלתר. לאלו היוצאים מאזורים אלו מוצע לצאת מהמדינה, או לכל הפחות לבירה קולמבו, בה ישנה נוכחות גבוהה של גורמי ביטחון.

מפרץ ארוגם ידוע כאחד האיזורים המבוקשים ביותר בקרב תיירים ישראלים שמגיעים לסרי לנקה. אחת הסיבות היא החופים המרהיבים באזור, שמושכים מטיילים שרוצים לשלב גלישה ונופש. סרי לנקה נחשבת ליעד זול יחסית, סיבה נוספת שמושכת לא מעט תיירים, רבים מהם מישראל. בעבר, הפעילה ארקיע טיסות ישירות לסרי לנקה, אך בשלב זה אין טיסות ישירות בין ישראל לסרי לנקה.

חופים שקורצים לגולשים, צילום: משה שי

גיא עפרוני, ישראלי שנמצא בסרי לנקה: "התעוררנו בבוקר לאזהרות של השגרירות האמריקנית, נוכחות משטרה וצבא די גבוהה, אבל לא מרגישים סכנה ממשית. לפי מה שקראתי בפעם האחרונה, הם במרדף אחרי המחבלים והם הציבו מחסומים באיזורים הבעייתיים. לכל עסק ישראלי באיזור יש שומרים והכביש לבית חב"ד סגור עם אבטחה, אבל זה קורה מדי פעם בחגים יש פטרולים של צבא והמון חיילים".

גיא עפרוני, צילום: surfer_ceylon

עם זאת, נראה שלא כל המטיילים בחרו לקבל את ההמלצות: "אני מרגיש די בטוח באופן אישי, רוב היום גלשתי. העונה בארוגם ביי נגמרה, אין שם הרבה תיירים ואני נמצא עכשיו בוויליגמה (איזור ברמת אזהרת המסע הגבוהה ביותר). יש כאן הרבה ישראלים, הרבה מהם לוקחים הסעות לקולומבו, אבל הייתי בבית קפה בבוקר ותשעים אחוז מהשולחנות היו של תיירים מישראל.  לחברים שלי יש פה מסעדה ישראלית ופשוט הציבו חיילים ושוטרים שישמרו. אני לא מתכוון לחזור כרגע, מרגיש לי פה עדיין יותר בטוח מרחוב דיזנגוף בתל אביב".

לישראלים ששוהים באיזורים אחרים בסרי לנקה, מומלץ להימנע מהתקהלות, להצניע סממנים שירמזו על מוצאם או דתם ולפנות לגורמי הביטחון המקומיים עם כל חשש שמתעורר.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר