מושלם לסופ״ש: המקומות שאתם חייבים להכיר לפיקניק בטבע

רוב תקופת החגים כבר מאחורנו ונשארו כמה ימים בלבד עד חזרה לשגרה מלאה • אם אתם מחפשים לסיים את החג בפיקניק בטבע, מצאנו עבורכם יחד עם רשות הטבע והגנים כמה אתרי טבע מהמיוחדים בישראל

שמורת טבע עינות צוקים. צילום: יניב כהן רשות הטבע והגנים

עברנו את ראש השנה, יום כיפור מאחורינו ועוד רגע מסתיים גם חג סוכות, שמאפשר לכולנו להתחבר לשקט ולשלווה שיש לטבע להציע לנו, אחרי חשבון נפש עמוק. אם אתם מחפשים לסיים את החג בפיקניק בטבע, מצאנו עבורכם יחד עם רשות הטבע והגנים כמה אתרי טבע מהמיוחדים בישראל.

תל ערד – פיקניק לנפש באתר ארכיאולוגי קדום

תל ערד, אחד מאתרי הארכיאולוגיה החשובים בישראל, מציע חוויית טיול ייחודית שמתחברת לעבר הרחוק של אזור הנגב. התל משמר את שרידי העיר הכנענית בת ה-5000 שנה, שממנה נותרו חומות, באר מים עתיקה ומבני מגורים ייחודיים. לצד אלה, ניתן לראות את שרידי המקדש היהודאי שנחשף במקום, אחד מהמקדשים הבודדים מהתקופה המקראית.

גן לאומי תל ערד, צילום: גבי צנטנר רשות הטבע והגנים

למי שמחפש קצת שקט נפשי ובריחה מהשגרה, תל ערד הוא המקום המושלם לפיקניק עם נוף ההיסטורי והטבע המדברי. לצד המסלול הארכיאולוגי, תמצאו מרחבים פתוחים שמזמינים לפרוס שמיכה, לשבת עם כוס תה ולהתבונן בשקיעה הנפרסת מעל החומות העתיקות.

במתחם קיים גם חניון לילה, כך שניתן לשלב את חוויית הפיקניק עם לינה באוהלים או קרוואנים וליהנות מהשקט המוחלט של המדבר. פינות ישיבה מסודרות, נוף היסטורי ומרחבי הטבע הפתוחים עושים את תל ערד למקום אידיאלי לפיקניק שובר שגרה ומלא משמעות.

כניסה לגן נסגרת שעה לפני השעות הרשומות. שעון קיץ: בימים א' - ה' ושבת: 17:00 - 08:00 בימי שישי וערבי חג: 16:00 - 08:00

שמורת טבע עינות צוקים - סיורים במקום הכי נמוך, רגע מרומם בטבע

שמורת הטבע עינות צוקים שבצפון ים המלח היא אחת השמורות הייחודיות והמעניינות ביותר בארץ, הן בשל עושר מיני החי והצומח שבה, הן בשל שרידי הפעילות האנושית שהתגלו בה. לאחרונה נפתח בה מרכז מבקרים חדש ובו מיצג ייחודי המספר את סיפורה של בקעת ים המלח בעבר, בהווה ובעתיד.

שמורת טבע עינות צוקים, צילום: ערן קרוזל רשות הטבע והגנים

בעינות צוקים תוכלו למצוא שלל אטרקציות מלבד מרכז המבקרים ובהן - מסלול טיול העובר בבתי הגידול המגוונים שבשמורה ובאתרים העיקריים בה, "השמורה החבויה", הנמצאת בחלקה הדרומי של שמורת עינות צוקים, ונקודת התצפית – בה אפשר לצפות מרחוק על חוף הים הנסוג, ולהתרשם מהשינויים הקיצוניים שחלו במרחב בעשרות השנים האחרונות. 

היכן: שמורת טבע עיינות צוקים
מתי: בסוכות בתאריכים 16 עד 26 באוקטובר בשעות 10:00, 12:00, 14:00. 

מרכז המבקרים החדש יהיה פתוח בשעות 15:00-10:00, כניסה בכל חצי שעה. בהרשמה במרכז שירות למטייל. ללא הרשמה. ללא תשלום נוסף על דמי הכניסה לאתר. חינם למנויי מטמון. הפעילות מותנית בתנאי מזג האוויר, יש להתעדכן באתר הרשות.

שמורת טבע עינות צוקים, צילום: ערן קרוזל רשות הטבע והגנים

גן לאומי בית גוברין - "טהירו" - יצירתם של האמנים אביתר בנאי, יוסף משיח ודניאל נחום

האלבום "עוגן במים" של אביתר בנאי מתעורר לחיים ביצירת אמנות מעוררת השראה על קירות מערת הפעמון.

גן לאומי בית גוברין גאה להציג את יצירת האמנות "טהירו", המבוססת על אלבומו האחרון של המוזיקאי אביתר בנאי. השירים מתוך האלבום "עוגן במים" הם חלק בלתי נפרד מהפסקול הישראלי ומהווים עוגן לאחוז בו בלב ים סוער. "השירים האלה נותנים לי הקשר, מקום ושייכות, אני זקוק לזה עכשיו מאוד. כולנו זקוקים לזה עכשיו", אומר בנאי.

במהלך החודשים הקרובים, יקבלו כמה משירי האלבום ביטוי חזותי מיוחד הודות לעבודתם של אמני הוידאו-ארט המוכשרים יוסף משיח ודניאל נחום. היצירה מבקשת לשוב אל רגע התוהו ובוהו, מתוכו מתהווים ונוצרים הדברים. היא מתחילה מצורות מופשטות אשר בהדרגה הופכות לדימויים ברורים הנעים בחלל.

בית גוברין, צילום: דור זליכה לוי באדיבות רשות הטבע והגנים

הביקור במתחם מערות הפעמון בבית גוברין בשעות הערב מאפשר הזדמנות יוצאת דופן להרגיש את הסביבה הטבעית ולהוסיף לה רובד של תרבות ויצירה מעוררת ומרגשת. מומלץ להשלים את החוויה עם מארז פיקניק מפנק שתזמינו מראש ויחכה לכם במרכז השירות שבגן הלאומי.

היכן: גן לאומי בית גוברין
מתי: בכל חמישי ומוצ"ש באוקטובר ובנובמבר בשעות 22:00-18:00 (כניסה אחרונה לאתר ב-21:00).

המגיעים מוקדם מוזמנים לבקר במערת הנגנים ובמערה הצידונית לפני הכניסה לטהירו. מערות אלו יסגרו עם רדת החשיכה. הטיול בגן במהלך התערוכה יתאפשר במתחם מערות הפעמון בלבד. הביקור בתערוכה מחייב הרשמה ותשלום מראש באתר רשות הטבע והגנים.

עין חמד – פיקניק באווירה פסטורלית בלב הרי יהודה

עין חמד, אחת הפנינות הנסתרות בכניסה לירושלים, מציעה חוויית פיקניק של שלווה מוחלטת. הגן הלאומי, המוקף צמחיית נחלים עשירה ובריכות טבעיות של נחל כסלון, מהווה מקום מושלם להירגע אחרי ימי הכיפור ולהתחבר לטבע הירוק של הרי יהודה.

הגן הלאומי משלב בין טבע היסטורי לבין מבנה אבן מרשים מהתקופה הצלבנית, מה שמקנה למקום אווירה של חזרה בזמן. המרחבים הירוקים, עצי הפרי והבריכות הזורמות, מציעים מקום אידיאלי לפרוס שמיכה, להתמלא באנרגיה חדשה וליהנות מצליל פכפוך המים.

מטיילים בעין חמד, צילום: רשות הטבע והגנים

בעין חמד יש שפע של פינות מוצלות לפיקניק, ספסלי ישיבה ומשטחי דשא נרחבים. השלווה, ההיסטוריה והטבע במלוא הדרם, מזמינים אתכם לקחת הפסקה מהשגרה, להתחבר אל המקום ואל עצמכם.

כניסה לגן נסגרת שעה לפני השעות הרשומות. שעון קיץ: בימים א' - ה' ושבת: 17:00 - 08:00 בימי שישי וערבי חג: 16:00 - 08:00.

אדר סטולרו מליחי, מנהלת תוכן במחוז מרכז ברשות הטבע והגנים: "אנו נמצאים בעונה היפה ביותר בשנה, הסתיו מחליף את הקיץ היוקד, האוויר נעשה קריר ונעים, ובכל מקום מתחילים לפרוח מבשרי הגשם השונים. זוהי תקופה נהדרת לצאת לטבע עם המשפחה, האהובים או סתם לבד, וליהנות מהשקט והאוויר הצח שעוזר למלא מצברים נפשיים. רגע לפני סיום החג, אנו ברשות מזמינים אתכם לצאת לאתרים הכי יפים בארץ, ליהנות מפיקניק יחד ולראות את הטבע בשיא תפארתו".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר