דיווח: המסכים בתא הטייס נכבו במהלך הטיסה – גם הטייס האוטומטי הושבת

תקלה נדירה ומסוכנת הביאה לכך שמערכות הטיסה כבו, כשהמטוס בגובה של 35 אלף רגל • הטייסים ביצעו נחיתת חירום ואף נוסע לא נפגע

תא טייס. צילום: רויטרס

אימה בשחקים: ה"דיילי מייל" הבריטי דיווח על אירוע חריג בטיסה של חברת יונייטד האמריקנית. מטוס בואינג 787 של החברה, שהמריא מלוס אנג'לס ללונדון, נתקל בסיטואציה נדירה ומדאיגה: המסכים בתא הטייס כבו באופן פתאומי וכך גם מערכות הטייס האוטומטי.

כידוע, במהלך רוב הטיסה, מערכת הטייס האוטומטי היא זאת ששולטת במטוס ברוב המצבים, לצד האפשרות להעביר אותה לשליטה ידנית של הטייסים. "גם תצוגת הטייס הראשי וגם תצוגת הניווט נכשלו", נכתב באתר.

פחד אלוהים ישמור, צילום: קוקו

האירוע התרחש בגובה של 35 אלף רגל, מעל מפרץ הדסון הקפוא, כך דיווחה מועצת הבטיחות התחבורה של קנדה. עוד עולה מהדיווח כי בעקבות התקלה, המטוס נותר ללא נתיב טיסה מתוכנן.

בעקבות התקלה, הוכרז מצב חירום והמטוס ניגש לנחיתת חירום בנמל התעופה הבינלאומי של שיקאגו, שם מפעילה יונייטד בסיס תחזוקה גדול. האירוע התרחש לפני כשבועיים וחצי, ב-26 בספטמבר.

דובר חברת יונייטד אישר שהמטוס נאלץ לבצע סטייה מהנתיב המקורי כדי לטפל בבעיה, כך דיווח אתר "ביזנס אינסיידר". המטוס נשאר על הקרקע יותר מיממה וחזר לשירות ב-28 בספטמבר.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר