אלו שחוזרות ואלו שמבטלות: השינויים האחרונים של חברות התעופה

לאחר שהאיחוד האירופי ביטל את איסור הטיסות לישראל וממנה, מספר חברות תעופה הודיעו על חזרה לפעילות • לצידן, יש מספר חברות שדווקא האריכו את היעדרותן מהשמיים שלנו • עושים לכם סדר בלוח הטיסות

מטוס של חברת "וויז אייר". צילום: קוקו

בסוף השבוע האחרון, האיחוד האירופי ביטל את ההמלצה שלו שלא לטוס לישראל. מאז, כמה חברות תעופה הודיעו על נכונות להקדים את החזרת הטיסות לישראל ובמקביל, ישנן כמה חברות שהודיעו על המשך הביטולים.

כמה שעות לאחר ההודעה של האיחוד האירופי, הודיעה חברת בלו בירד היוונית על הכנות לחזרה לישראל. עד כה החברה עדיין לא חזרה, אך ההערכה היא שזה יקרה במהלך הימים הקרובים.

חברי אמת. חברת בלו בירד, צילום: אתר בלו בירד

אחרי בלו בירד, הודיעה חברת אייר אירופה הספרדית על הקדמת החזרה לישראל, כאשר התאריך המקורי היה 31 באוקטובר, בכפוף להמלצה הקודמת של האיחוד האירופי. כעת, תאריך החזרה הצפוי של אייר אירופה לישראל הוא 21 באוקטובר.

היום (ראשון) הודיעו גם באייר סיישל כי החברה צפויה לחזור לישראל כבר השבוע, כאשר מאות נוסעים אמורים לטוס עם חברת התעופה מסיישל במהלך תקופת חול המועד וחג הסוכות.

חושפת חג שווה. איי סיישל, צילום: GettyImages

מנגד, שתי חברות תעופה משמעותיות הודיעו על הארכת ביטולי הטיסות לישראל. בחברת וויז אייר ההונגרית הודיעו על הארכת ביטולי הטיסות לישראל עד 23 באוקטובר, ובחברת לוט הפולנית, הודיעו על הארכת ביטולי הטיסות לישראל עד ה-1 בנובמבר.

המשמעות היא שאלפי ישראלים שהיו אמורים לטוס עם חברות התעופה במהלך חג הסוכות וחול המועד, יצטרכו לנסות למצוא חלופות בחברות תעופה אחרות שכן טסות לישראל ומישראל.

מטוס של חברת לוט - הם דווקא מאריכים, צילום: משה שי

בין חברות התעופה שעדיין מפעילות טיסות לישראל ומישראל ניתן למנות את טוס איירווייז, פליי דובאי, אתיחאד, היי סקיי, טארום, ביס, פליי וואן, רד ווינגס, סמארטווינגס, אוזבקיסטן איירווייז, אתיופיאן איירליינס וחברות נוספות. זאת לצד חברת התעופה הישראליות אל על, ארקיע, ישראייר ואייר חיפה, שתצטרף מחר (שני) בטיסות בינלאומיות, כאשר בשלב ראשון תפעיל טיסות לקפריסין בלבד.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר