בתי מלון נסגרו ורחובות הוצפו: זה מה שקורה באחד מהיעדים הפופולריים בעולם

ישראלים רבים שבחרו להעביר את תקופת החגים בתאילנד, נתקלו בהצפות קשות בצפון המדינה • ""חיכינו יום שלם שהצבא יבוא לחלץ אותנו, הם הביאו לנו מנות חמות ומים כי פשוט לא הייתה דרך לצאת או להיכנס"

שטפונות בתאילנד. צילום: AP

ישראלים רבים נמצאים בימים אלו בתאילנד. בזמן שבאיים, בבנגקוק ובפטאיה, מזג האוויר נוח יחסית, בצפון המדינה המצב שונה לגמרי.

אזורים רבים בצ'אנג מאי, שנמצאת בצפון תאילנד, הוצפו לחלוטין לאחר שהנהר עלה על גדותיו בשל שטפונות משמעותיים, שפוקדים את האזור כבר תקופה ארוכה יחסית.

חילוץ תיירים בצפון תאילנד, צילום: AP

בעקבות ההצפות, ישנו נזק משמעותי לבתי עסק רבים בצ׳אנג מאי: אטרקציות נסגרו, שוק הלילה המפורסם הוצף ותיירים רבים מתקשים להתמודד עם המצב. חשוב להדגיש כי לא כל צ׳אנג מאי מוצפת, וישנם אזורים שנותרו יבשים נכון לעכשיו, אליהם נוהרים התיירים שנשארו באזור.

עמית לגו, ישראלי שנמצא בצ׳אנג מאי סיפר לישראל היום: "בגלל הגשמים יש חלקים בהר שקורסים לגמרי. רגע אחרי שהגענו שמענו בום מטורף והייתה מפולת שמחקה לגמרי את בית הקפה שהיה מולנו, וחסמה את הדרך היחידה לתוך הכפר ומחוצה לו, ניתקה אותנו מחשמל ואינטרנט. רק אחרי שעה חזרה הקליטה ויכולנו להתקשר לחילוץ, וגם אז היינו צריכים לטפס על ההריסות".

לגו הוסיף: "חיכינו יום שלם שהצבא יבוא לחלץ אותנו, הם הביאו לנו מנות חמות ומים כי פשוט לא הייתה דרך לצאת או להיכנס".

עמית לגו

אלעד עוקב, ישראלי נוסף שנמצא בצ׳אנג מאי ומנהל צוות במרכז למטייל תאילנד סיפר: "ברגע ששמענו מהמלונות שהם מפנים לקוחות, עזבתי מיד את החופשה הפרטית שלי בפאי ונסעתי לסייע ללקוחות. קיבלנו עדכון מהמלונות שהמים התחילו לרדת בניקוז, הצפי לחזרה לשגרה הוא ב-8 באוקטובר כרגע. יש מלונות שנסגרו עד ה-12 באוקטובר, בגלל נזקים שנגרמו כתוצאה מההצפות. יש לנו לקוחות שלקחו את הנושא ברוח טובה ושטו בסירה ארוכת זנב ברחבי שוק הלילה בסיוע מקומיים. במהלך כל השבת, טיפלנו בהעברת לקוחות מהמלונות בשוק הלילה אל איזורים יבשים שהם רחוב נימאן רואד וטאפיי גייט".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר