אנחת רווחה: חברות התעופה שממשיכות לטוס אל ומישראל

אזרחים רבים שהזמינו חופשות לתקופת החגים, חווים בלבול בימים האחרונים בעקבות ביטולי טיסות ושינוי הנחיות פיקוד העורף • למרות זאת, יש חברות תעופה שממשיכות לטוס בצורה סדירה ולא שינו את המדיניות שלהן

טיסות מבוטלות בנתב"ג. צילום: ללא קרדיט

עם גל ביטולי הטיסות ביממה האחרונה, מוצאים עצמם ישראלים רבים שרכשו כרטיסי טיסה לחגים בחוסר ודאות. חשוב לציין שמספר חברות תעופה כמו אג'יאן, טוס וקורנדון אירופה שמטיסות מדי יום אלפי ישראלים ליוון, איי יוון, קפריסין ויעדים במזרח אירופה – ממשיכות לטוס אל ומישראל, והן לא הפסיקו את פעילותן גם בסבבים האחרונים, חוץ ממקרה קיצון אחד בו השמיים נסגרו לכלל הטיסות למשך שעתיים בסבב הקודם.

לקראת החגים צפויים עשרות אלפי ישראלים לצאת ליעדים קרובים באמצעות חברות אלה, כמו גם באמצעות חברות ישראליות כמו אל על, ארקיע וישראייר. בענף התעופה מעריכים כי טיסות של חברות אלה יתקיימו, אלא אם כן ייסגרו השמיים במקרה קיצון. זאת, מאחר וחברת טוס היא למעשה בבעלות ישראלית, וכל הקווים של קורנדון אירופה מישראל ואליה נרכשו השנה מראש על ידי ספקיות תיירות ישראליות.

מטוס של קורנדון יורופ, צילום: Getty Images

אורן כהן מגורי, סמנכ"ל השיווק של חברת התיירות "השטיח המעופף" שמפעילה את טיסות קורנדון יורופ מישראל, מסר הבוקר (שלישי) ל"ישראל היום": "למרות גל ביטולי הטיסות בחברות התעופה הזרות עקב המצב הביטחוני, חברת התעופה קורנדון איירלינס יורופ, ממנה אנו חוכרים מטוסים לרודוס, כרתים, לרנקה ופודגוריצה – מפעילה טיסות כרגיל. 

"מאז תחילת המלחמה, לא עצרה קורנדון את פעילותה בישראל לרגע. למרות גלי הביטולים שפקדו אותנו בשנה האחרונה הישראלים לא מוותרים על החופשות בחגים ומזמינים חבילות נופש בהמוניהם. ליתר ביטחון, בעקבות המצב השקנו את שירות safe Flying, המאפשר ביטול והחזר כספי מלא של עד 5 ימים לפני החופשה, בעלות של 35$ לאדם".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר