פנינה נסתרת - 15 דקות מברצלונה: חופים מוזהבים, שופינג ותרבות

בדאלונה תארח את הפועל תל אביב במשחק הראשון העונה ביורוקאפ. מגיעים למשחק? אספנו לכם כמה המלצות • העיר הקסומה רחוקה רק 15 דקות נסיעה מברצלונה, יעד כיפי ברמות שמצטיין בשופינג, קולינריה, תרבות וספורט

החוף בבדאלונה, ספרד. צילום: Gettyimages

בדאלונה מוכרת לישראלים בעיקר בגלל הכדורסל. לקראת המשחק של הפועל תל אביב ובכלל, אספנו לכם מדריך קצר עם ביקורי חובה בעיר הקסומה שנמצאת במרחק נסיעה קצרה מברצלונה, אחת מהערים היפות והמתוירות ביותר בעולם. וכמובן, לא שכחנו את ברצלונה עצמה, בירת קטלוניה, שבה כמות האטרקציות לא נגמרת. 

בדאלונה

בדאלונה היא העיר השלישית בגודלה בקטאלנה והיא במרחק של 10 קילומטר בלבד מברצלונה. לעיר יש גם לא מעט היסטוריה. שמה המקורי של העיר היה בטולו - עיר שנבנתה בימי האימפריה הרומית. גם היום, ניתן לראות לא מעט שרידים של העיר המקורית. בבדאלונה יש חופים נהדרים, אוכל טוב ולא מעט מקומות שאפשר לבקר בהם. 

מוזיאון בדאלונה

מוזיאון באדלונה מספק הצצה מרתקת לעבר הרומי של העיר. הוא נפתח ב-1966, המוזיאון מציג אוצרות ארכיאולוגיים מרשימים כמו רצפות פסיפס, כלים עתיקים ושרידי מבנים רומיים. הפריטים המרכזיים כוללים את פסל "ונוס של באדלונה" וה"טבולה הוספיטליס" - מסמך ברונזה נדיר מהמאה הראשונה לספירה.

לצד המוזיאון, המבקרים יכולים לסייר באתרים ארכיאולוגיים מרתקים. "בית הדולפינים" מציג רצפת פסיפס מרהיבה ומשקף את חיי העושר של האליטה הרומית. "גן קווינטוס ליקיניוס" מספק הצצה נדירה לתכנון גנים רומיים, כולל בריכות נוי ושרידי צמחייה עתיקה. יחד, אתרים אלה מעניקים חוויה עשירה ומוחשית של החיים בעיר הרומית העתיקה.

הרמבלה של בדאלונה

הרמבלה של באדלונה היא פנינה אורבנית מרהיבה, המשלבת את קסמה של העיר עם יופיו של הים התיכון. לאורך הטיילת שמובילה את המבקרים אל חוף הים הקסום של בדאלונה תוכלו למצוא מסעדות, מאכלי ים ובתי קפה כיפיים. 

מלבד היותה ציר מרכזי בחיי העיר, הרמבלה מהווה גם מוקד תרבותי וחברתי שוקק חיים. היא משמשת כזירה לאירועים מרתקים לאורך השנה, ומציעה גישה נוחה לאטרקציות מקומיות כמו מוזיאון באדלונה ואתרים היסטוריים. 

     

View this post on Instagram

           

A post shared by Catalunya Art (@catalunya_art)

חוף בדאלונה

חוף באדלונה הוא מקום מצוין למי שרוצה להירגע קצת מההמולה בברצלונה. החוף נפרש לאורך קו המים המרהיב של הים התיכון, עם חול זהוב ונקי. לצד החוף משתרעת טיילת נעימה, שבה בתי קפה ומסעדות שמציעים מאכלים מקומיים, יחד עם נוף עוצר נשימה של הים. הביקור בחוף מאפשר חוויית בילוי המשלבת חופשה עירונית עם טבע ימי קסום.

ברצלונה

סגרדה פמיליה

כמה יפה, צילום: Getty Images

סגרדה פמיליה היא אחת מהיצירות המפורסמות ביותר של האדריכל גאודי והסמל העיקרי של העיר. הכנסייה, שהחלה להיבנות בשנת 1882, עדיין לא הושלמה, אך נחשבת לאחת היצירות המיוחדות בעולם. העיצוב שלה משלב אלמנטים גותיים ופורניריים, עם מגדלים המתנשאים לגובה של 172 מטרים. רבים מגיעים לראות את הסגרדה פמיליה מבחוץ, אך יש מי שגם בוחרים להיכנס. אם אתם מתכננים להיכנס, מומלץ לבדוק את שעות הפעילות ומומלץ להזמין כרטיסים מראש כדי להימנע מתורים ארוכים.

הרמבלס

תוססת, צילום: Getty Images

שדרת הרמבלס היא אחד המקומות השוקקים ביותר בעיר, השדרה נמשכת מכיכר קטלוניה עד לנמל, לאורך קצת יותר מקילומטר. כאן תוכלו למצוא את שוק בוקריה המפורסם, בתי קפה ומסעדות. השדרה מלאה באומניות רחוב, מופעי חיות, חנויות מתנות ודוכנים.

כדורגל

לא לפסוח, צילום: אי.אף.פי

אי אפשר להגיע לברצלונה בלי להתייחס לתרבות הספורט שלה. מסי כבר לא משחק בברצלונה, אבל יאמין יאמאל שנחשב לכוכב העולה של הכדורגל העולמי כבר גורם לתיירים רבים להגיע ולצפות במשחקים של הקבוצה. ברצלונה פתחה את העונה בסערה ונחשבת לאחת מהקבוצות האטרקטיביות באירופה בתקופה הזאת. בביקור בקאמפ נואו, אפשר לסייר גם במוזיאון של הקבוצה. במקביל, גם קבוצת הכדורסל של ברצלונה נחשבת לאחת מהטובות באירופה וחובבי הכדורסל יוכלו ליהנות מהמשחקים שלה באולם הביתי בעיר.

כיכר קטלוניה

כשעיר וטבע נפגשים, צילום: EPA

כיכר קטלוניה משמשת כמרכז התיירותי והעסקי של ברצלונה. בכיכר יש לא מעט חנויות, בתי קפה ואטרקציות וזאת לצד מזרקות ושטחים פתוחים. הכיכר מהווה צומת בין העיר העתיקה לחדשה ובאופן כללי, נחשבת למוקד שמרכז נקודות מפגש למקומיים, תיירים ואחד מהסמלים של העיר.

החופים של ברצלונה

אפשר ללון באיזור, צילום: AP

לא הרבה יודעים, אבל לברצלונה יש חופים מרהיבים. אחד החופים המפורסמים הוא הברצלונטה בו יש גם לא מעט מסעדות, ברים ואווירה נעימה. בסמוך לחופים יש גם לא מעט בתי מלון טובים ויש תיירים שבוחרים להעביר את החופשה בעיר, דווקא באזור הזה ולא במרכז העיר.

פארק גואל

אמנות גבוהה, צילום: AFP

פארק גואל הוא עוד יצירה של גאודי, שנבנה בין השנים 1900 ל-1914. הפארק שגם הוא נחשב לאחד מהסמלים הבולטים של העיר, בעיקר בשל שברי הקרמיקה המיוחדים שמעטרים את האזור, מציע נופים פנורמיים של העיר. העיצוב המיוחד כולל פסלים, מזרקות וגינות צבעוניות. אפשר להגיע לשם לפיקניק או סיור קצר.

מונז'ואיק

     

View this post on Instagram

           

A post shared by •❂ ᎳᎾᏒᏞᎠ ᎳᎪᏞᏦᎬᏒᏃ ❂• (@world_walkerz)

מונז'ואיק או בכינויו "הר היהודים" נמצא במרחק של נסיעה קצרה מהעיר ועלייה אליו מאפשרת לצפות בנוף מרהיב של ברצלונה. בביקור בו, ניתן ליהנות גם מפארק ירוק וגדול, האיצטדיון האולימפי והטירה. סיור במונז'ואיק, כולל כל האטרקציות שיש לו להציע, נמשך בדרך כלל כחצי יום.

בברצלונה ישנו אוכל מהטובים בעולם, אווירה מיוחדות ועוד אין ספור אטרקציות וטיולי יום מעניינים כמו ג'ירונה, הרי המונסראט ועוד אטרקציות, לא ייכנסו בביקור אחד של כמה ימים בעיר. נכון לעכשיו, רק חברות התעופה הישראליות ובלו בירד מפעילות טיסות ישירות לברצלונה, שכן וויולינג הספרדית עדיין לא חזרה להפעיל טיסות לישראל ו-וויז אייר עדיין לא החזירה את הקו הישיר לעיר.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר