תיעוד: שיטפונות ענק באירופה - ערים שלמות טובעות

ישראלים רבים צפויים לבקר בימים הקרובים במדינות מרכז ומזרח אירופה, שחוות מזג אוויר חריג שכולל כמויות גדולות מאוד של גשמים • ברומניה דיווחו על ארבעה הרוגים, ובפולין עשרות אלפי בתים נותרו ללא חשמל

הצפות בפולין. צילום: AFP

ישראלים רבים צפויים לבקר במדינות מרכז ומזרח אירופה בימים הקרובים, שכן מדובר בכמה מהמדינות המתוירות ביותר בקרב תיירים מישראל בתקופה האחרונה. 

מדינות אלו, כמו פולין וצ'כיה לדוגמא, חוות מזג אוויר חריג שכולל כמויות גדולות מאוד של גשמים, הצפות ולמרבה הצער גם הרוגים.

מזג אוויר חריג בפולין, צילום: EPA

ברומניה דיווחו על ארבעה הרוגים, בפולין יש הרוג אחד באופן רשמי. עשרות אלפי בתים נותרו ללא חשמל בפולין ותושבים רבים פונו מבתיהם בצ׳כיה.

המדינות שמושפעות כתוצאה ממזג האוויר החריג הן רומניה, הונגריה, צ׳כיה, פולין, אוסטריה, סלובקיה ומדינות נוספות במרכז ומזרח אירופה.

ברומניה דיווחו על ארבעה הרוגים בשל ההצפות, צילום: AFP

חלק מהמדינות שברשימה ידועות ככאלה שתמכו בישראל במהלך המלחמה ומוגדרות ברמת סיכון נמוכה יחסית, מה שגרם ללא מעט ישראלים לבחור בהן כיעד לחופשה מעבר לים.

נכון לעכשיו, אין מידע על ביטולי טיסות לישראל ומישראל לאותם היעדים, אך על פי התחזית, מזג האוויר אמור להימשך ועל פי ההערכות, ההצפות וההשפעות של מזג האוויר החריג יימשכו כמה ימים באזורים הגשומים.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר