טסים לתאילנד בקרוב? אזורים שלמים מוצפים לחלוטין

בימים האחרונים, כמויות הגשמים באזור צ'אנג ראי שבתאילנד גרמו לשיטפונות והצפות • אם אתם אמורים לטוס לצפון תאילנד בקרוב, מומלץ לבדוק מה המצב באזורים שאליהם אתם מתכננים להגיע ולהיערך בהתאם

שיטפונות בצ'אנג ראי. צילום: AFP

תאילנד היא אחת המדינות המבוקשות בקרב התייר הישראלי, כשאחד האזורים האהובים על תיירים שמגיעים לתאילנד הוא אזור צ'אנג ראי, בצפון המדינה. בימים האחרונים, כמויות הגשמים שם גרמו לשיטפונות והצפות. כפי שניתן לראות בסרטונים, רחובות שלמים הוצפו, ישנו קושי בהתניידות באזורים מסוימים וכרגע לא ברור מתי יצליחו להשתלט על המצב שם.

אם אתם אמורים לטוס לצפון תאילנד, מומלץ לבדוק מה המצב באזורים שאליהם אתם מתכננים להגיע. חשוב להדגיש שלא מדובר בכל אזור צפון תאילנד ולכן כדאי לבדוק ולהיערך בהתאם למסלול המתוכנן.

בקוסמוי, קופנגן, פוקט, פטאיה ובנגקוק, מזג האוויר שונה. הטמפרטורה נעה סביב 30 מעלות, יש מדי פעם גשמים, אך ההצפות לא מורגשות שם. בימים האחרונים, כמות הגשמים באזור קוסמוי וקופנגן הייתה נמוכה יחסית ולא נרשמו אירועים מיוחדים בכל אחד מהאזורים הללו.

התקופה הנוכחית ידועה כגשומה יחסית וככל שמתקרבים לחודשים נובמבר-דצמבר, כמויות המשקעים צפויות לרדת. העונה הכי פחות גשומה באזורים המתוירים נעה בין אמצע-סוף נובמבר לאפריל, אז גם מחירי המלונות עולים, בהתאם לביקושים הגבוהים לחופשה באחת המדינות היפות בעולם.

גולן שרמן, הבעלים של קבוצת "תאילנד עם גולן", שנמצא עכשיו בצפון תאילנד מסביר: "בצפון תאילנד יש כרגע גשמים כבדים מאוד. מצד אחד זה לא מאוד מפתיע כי זאת העונה הגשומה כאן, אבל הצפות כאלה לא היו 20 שנה. צ'אנג ראי מוצפת לחלוטין והמקדש הכחול טבע במים. כל הטיסות לצ'אנג ראי בוטלו והעיר פשוט ים. אני נמצא כרגע בפאי, אתמול היו גשמים כבדים ללא הפסקה וגם הנהר פה בשיא המפלס שלו ועוד קצת גשם גם הוא יעלה על גדותיו".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר