הכלב שמת בטיסה. צילום: מתוך פייסבוק

נוסעת נגד אל על: "הכלב שלי נחנק בטיסה"

גילי מוזס, תושבת חדרה, שהמריאה לחופשה עם חברת התעופה, טוענת כי בסיום הטיסה הוחזרה לה גופת הכלב ויטו, מאחר שלא הוזרם אוויר לאזור שבו שהה • אל על: החברה מטיסה מאות בעלי חיים בחודש, בהתאם לנהלים

[object Object]
מה גרם למותו של הכלב המשפחתי האהוב בבטן המטוס של אל על? גילי מוזס, תושבת חדרה, שהמריאה לחופשה עם חברת התעופה טוענת כי בסיום הטיסה הוחזרה לה גופת הכלב ויטו, מאחר שלא הוזרם אוויר לאזור שבו שהה.
 
מוזס כתבה בפוסט שפרסמה: "לא מפסיקות לרדת לי דמעות ביום שהיה מתוכנן להיות כל כך שמח ומשפחתי, עם הקטן דניאל, בעלי וויטו הכלב שלנו. בעלי מבעוד מועד דאג לכל הבדיקות, האישורים הנדרשים מול משרד החקלאות על מנת שיוכל להיות איתנו יחד, כי הוא חלק מהמשפחה.
 
"שלא להוסיף הבדיקות והעלויות המטורפות. נשבר ליבי שאל על שכחו שיש כלב בבטן המטוס והוא הגיע גופה כעבור שעתיים . כמה אהבנו, שמרנו ולא חסכנו עליו כלום. בגלל חוסר אחריות וקלות דעת של חברת אל על, ולאחר הדרישות המטורפות לבדיקות ואישורים רצחו אותו בקלות דעת כי "שכחו" להפעיל חמצן.
 
"זה נורא וזה שובר את הלב וכואב וכמה,אהבנו ורק ניסינו לשמור עליך ושתהיה איתנו... אל על אין לי מילים. רצחתם לי את הכלב. לאחר דרישות ובדיקות מפה ועש הודעה חדשה קיבלנו גופה. אוי לכם. ויטו, אין לי מילים כרגע חוץ מדמעות . קלות דעת ורצחתם לי אותו. סתם".
 
מחברת אל על נמסר: "אנו מביעים צער על המקרה. החברה מטיסה מאות בעלי חיים בחודש, בהתאם לנהלים מקצועיים שמבוצעים בקפדנות. אנו מתחקרים את פרטי המקרה המדובר באופן מעמיק, ומתנהלים ברגישות מול המשפחה".

מדוע כלבים בעלי אף פחוס בסיכון גבוה למות בטיסה? 

כלבים בעלי אף פחוס "מחזיקים" במספר הגבוה ביותר של מקרי מוות בטיסות. יחד עם זאת, חשוב לזכור, כי סך מקרי המוות שאירעו תוך כדי טיסה נמוך, וחיות מחמד רבות טסות ברחבי העולם מידי שנה ורובן עוברות זאת בהצלחה וללא כל סיבוך.

כלבים בעלי אף פחוס נוטים יותר לסבול מבעיות נשימה. הבעיה הבריאותית הזו נובעת משום שאין להם את אותו מבנה אף שיש לכלבים בעלי חוטם ארוך. לכלבים פחוסי אף יש מבנה אף קצר יותר לעומת כלבים אחרים, ולכן כמות האוויר שנכנסת קטנה יותר.

אז איך בעיית הנשימה הקשורה להטסת כלבים בעלי אף פחוס? ובכן, לגדלים פחוסי אף יש רגישות יתר לשינויים באיכות האוויר. הטמפרטורה בתא המטען של המטוס עשויה להיות גבוהה, וזרימת האוויר אינה אופטימלית.

 
 
טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו