הדרך המושלמת לברוח מהשגרה בארץ: קרוז כזה עוד לא חווינו

ככה נראה מסע מהפנט בים האדריאטי ובים היוני: על סיפונה של "I Explora "• על הפרק: פאר ללא גבולות, שלל נופים, קולינריה ואטרקציות ייחודיות

הקרוז. צילום: יח"צ

חופשה על אוניית קרוז היא דרך נהדרת להירגע ולברוח מהשגרה, אך היא גם הזדמנות לחוות תרבויות, נופים ואטרקציות ייחודיות בכל יום. הפלגה על סיפונה של האונייה המפוארת "Explora I" ("אקספלורה 1") מבטיחה בדיוק את זה - ועוד הרבה יותר. הצטרפו אלינו למסע מופלא שיצא מנמל ונציה ועבר דרך כמה מהפנינים הנסתרות של איטליה, קרואטיה, מונטנגרו ויוון.

כאשר חושבים על שיט באוניית תענוגות, תמיד נזכרים באלפי החדרים באונייה, שבחלקם, במיוחד הפנימיים שבהם, אין חלון או יש רק חלון קטן, שמאווררים באמצעות מערכת פנימית ושגודלם בדרך כלל כ־16 מ"ר, מה שמספיק בעיקר למיטה זוגית קטנה ולא הרבה יותר. אך לא כך היא הספינה Explora I של חברת MSC, שעל אף גודלה יש בה רק 461 חדרים, הקטן שבהם בגודל 35 מ"ר עם מרפסת, ומספר האנשים בה הוא כ־900 בלבד.

הקרוז על סיפונה של אקספלורה 1 הוא חוויה בלתי נשכחת, המשלבת פאר, נוחות, שירות אישי ומסלולים מרהיבים ברחבי הים האדריאטי והים היוני.

הנוף הטוב ביותר לבריכה, צילום: יח"צ

לא תישארו רעבים

המסע מתחיל בעיר הקסומה ונציה, יותר נכון - רק את הצ'ק־אין עושים בנמל ונציה ומשם יוצאים בסירות לאונייה, שהיא לא רק כלי תחבורה אלא גם יעד בפני עצמו. Explora I מציעה מגוון רחב של מתקנים ופעילויות לנוסעים ומבחר של מסעדות ברמה גבוהה עם מאכלים מכל רחבי העולם. בינתיים, אפשר להתרשם ולערוך סיור באונייה ולראות ולהבין את הגודל ואת העובדה שהיא ממש עיר קטנה בפני עצמה.

מזון ומשקאות הם חלק מרכזי בכל שיט, ובאונייה יש היצע עצום שיתאים לכל חך. בניגוד לקרוז סטנדרטי, באקספלורה 1 יש חדר אוכל ראשי שאינו בופה - "אימפוריום מרקטפלייס" - המשמש גם לארוחות בוקר וצהריים. נוסף עליו יש סדרה של מסעדות מיוחדות, ובהן מסעדת שף שרק עליה תשלמו תוספת, אולם שאר המסעדות כלולות במחיר, רק אל תשכחו להזמין מקום מראש. מובן שאחרי האוכל צריך להתפנק במשהו מתוק, אז יש גלידרייה, שבה תקבלו גם קרפים, ויש גם בית קפה, המקום שאליו תוכלו להגיע אם תרצו לשתות קפוצ'ינו או לאכול מאפים בבוקר.

פנים הקרוז. פאר מפנק, צילום: יחצ

בלילה האונייה שטה אל הנקודה הראשונה במסע שלנו, לעיר ראבנה שבאיטליה - עיר הפסיפסים הביזנטיים. העיר, המפורסמת במוזאיקות הביזנטיות שלה, מציעה לכם חוויה תרבותית בלתי נשכחת. אם תרצו, תוכלו לצאת לסיור בעקבות פרארי, אך יש להביא בחשבון שמדובר בנסיעה ארוכה ואסור לשכוח לחזור לספינה בזמן.

בניגוד לקווי שיט אחרים יש הבדל במקומות הבילוי באונייה, והבידור וחיי הלילה כאן אינם מפותחים דיים. זה המקום להופעות של צמדים קטנים, ולפעמים מופיעה כאן להקה של חמישה חברים. מקום נהדר לשבת בו בלילה, להירגע באווירה אינטימית ולהאזין לקצת מוזיקה.

מקום הבילוי הגדול ביותר באונייה בנוי יותר כמו קברט או מועדון לילה מאשר תיאטרון של אוניית תענוגות מסורתית. כשאנחנו הגענו להופעה של זמר איטלקי היו בה כעשרה צופים, אבל ההצגה חייבת להימשך והוא העניק לנו הופעה פרטית.

אחרי ההפלגה הגענו בשעת בוקר לנמל Hvar שבקרואטיה, המוכר בזכות חופיו הנהדרים. כאן תוכלו להשתזף ולשחות במי הטורקיז, לבקר במבצר פורטיקה שממנו נשקף נוף פנורמי עוצר נשימה של הנמל (אבל זה כרוך בתשלום של 15 יורו) וליהנות מסיור בעיירה העתיקה. לאחר יום בקרואטיה הפלגנו לפנות ערב ליעד הבא, ואת היום הרביעי בילינו בקוטור, מונטנגרו, שנחשבת לפנינת הים האדריאטי. מדובר באחת הערים היפות וההיסטוריות במונטנגרו.

בריכה לכל דורש

אם החלטתם לבלות באונייה, לאקספלורה 1 יש סדרה של חללים חיצוניים קטנים ואינטימיים לאותן הפלגות במזג אוויר חם. תחושת היאכטה שמעניקים החללים והריהוט שלהם באמת בולטת ומובהקת.

תמצאו כאן ארבע בריכות, שלכל אחת אווירה משלה. יש גם ג'קוזי מקורה, שאפשר להשתמש בו בכל עת, עם אותם נופים מדהימים של האוקיינוס. בבריכה האחורית, בקצה של האונייה, יש תחושה ברורה של יאכטה עם נופים נפלאים מהחלק האחורי של כלי השיט. מדובר בבריכה למבוגרים, שמציעה מקומות ישיבה רבים בשמש ואפשרות ליהנות מקוקטייל בבר. אם תרצו קצת פרטיות, תוכלו להתפנק בסוויטות של האונייה, שלכל אחת מהן יש מרפסת שמש עם מיטת שיזוף.

מי אמר בריכה ולא קיבל?, צילום: יח"צ

ביום החמישי עגנו בלב ההיסטורי של ברינדיזי, איטליה, עיר שמשופעות באנדרטאות ובממצאים מימי ספרטקוס. לפנות ערב המשכנו בדרכנו, ובבוקר עגנו בעיר נידרי באי לפקדה שביוון. נידרי מכילה כמה מפלים, והם מקום מושלם לטיול טבע, לצילומים, וכמובן לשופינג ולטיול ברחובות העיר.

את היום השביעי העברנו בים והבנו שגם באונייה אין רגע דל, עם לא מעט מקומות קטנים על הסיפון שאפשר לבלות בהם, כמו אזור עם שולחן ביליארד, אם מתחשק לכם לשחק בזמן שאתם בים הפתוח. אם קניות הן הקטע שלכם, יש באונייה חנויות מעצבים - וכמובן גם קזינו קטן.

שעת כושר

ואחרי כל האוכל שאכלנו, צריך גם להיות פעילים ולהישאר בכושר בזמן חופשת השיט. האקספלורה 1 מציעה יותר מחדר כושר כמו שאנחנו רואים בכמה מקווי השיט האחרים, ונוסף על חדר כושר פנימי, תמצאו על הסיפון חדר כושר חיצוני. כמו כן, ניתן גם לבקש ציוד כושר לחדר.

לאחר הפלגה של יממה הגענו לסוף המסלול בעיר פיראוס ביוון - השער לאתונה. אין ספק, אוניית הקרוז אקספלורה 1 מציגה פאר, נוחות, ברים, מסעדות וספא מפנק, אולם היא פחות מיועדת למשפחות. המחירים שלה לא נמוכים, ומחיר הקרוז מתחיל בכ־4,500 דולר לאדם ומגיע ל־12,500 דולר לסוויטה הגדולה. אבל מבחינת אוכל, משקאות ואפילו Wi-Fi וטיפים כמעט לא תצטרכו להוציא את הארנק באונייה.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר