לא כמו שזכרתם אותה: התיירות בטורקיה השתנתה וחוטפת מכה קשה

בשנה שעברה ישראלים רבים נסעו לטורקיה, שהשנה חטפה מכה בענף התיירות • המלונות, המסעדות ובתי הקפה חוו עלייה משמעותית במחירים וזאת לאחר שהאינפלציה בטורקיה זינקה ל-75.4 אחוזים

אנטליה שבטורקיה. צילום: Getty Images

בשנה שעברה, טורקיה הייתה היעד המועדף על התייר הישראלי, עם כארבעים טיסות שהמריאו מישראל ליעדים השונים בטורקיה ביממה, בתקופות השיא. כעת, בעקבות המלחמה, המספר ירד לאפס טיסות ישירות בין המדינות, אבל זאת רק ההתחלה של המכה הקשה שחווה התיירות בטורקיה בתקופה האחרונה.

על פי דיווח באתר יורו ניוז, המלונות, המסעדות ובתי הקפה, חווים עלייה משמעותית במחירים וזאת לאחר שהאינפלציה בטורקיה זינקה ל-75.4 אחוזים בחודש מאי. בעקבות עליית המחירים בטורקיה, תיירים טורקים רבים יוצאים לנפוש במדינה השכנה, אליה מגיעים גם תיירים ישראלים רבים – יוון.

התיירות בטורקיה חוותה מכה קשה. איסטנבול, צילום: iStockphoto

קיוואנץ מריץ', יו"ר מועצת הנציגים האזורית של איזמיר של איגוד סוכנויות הנסיעות הטורקיות, אמר ליורו ניוז כי "המלונאים בטורקיה לא מעלים את המחירים כדי להגדיל רווחים, אלא בגלל העלויות הגבוהות שם", והוסיף כי "לאזרחים הטורקים יש הזדמנות לצאת לחו"ל בעלות נמוכה יותר מאשר לנפוש בטורקיה".

עוד דווח בכתבה כי ישנה בעיה משמעותית במספר התיירים הזרים שמגיעים לטורקיה, שהייתה בעבר יעד מוביל באירופה ובמיוחד באגן הים התיכון. אם בעבר שיעורי התפוסה במלונות בתקופה הזאת היו בין 90 ל-95 אחוזים, כעת המספרים יורדים ל-80 אחוזים במקרה הטוב ובהרבה מקרים גם הרבה מתחת לזה.

לא מעט תיירים טורקים צפויים לנפוש בלסבוס, צילום: עידן אבני

בשל העובדה שעונת התיירות בטורקיה קצרה יחסית, מריץ' מסביר כי למרות שמדובר בתקופת השיא כרגע, התיירות הטורקית לא הגיעה לרמות התפוסה שציפו. עלויות המלונות, המסעדות ובתי הקפה הן רק חלק מעליות המחירים. גם עלויות הכניסה לאתרי תיירות עלו ואם עד לא מזמן לדוגמה, היה ניתן להיכנס לעיר העתיקה אפסוס תמורת 15 אירו, כעת המחירים נעים סביב 40 אירו.

נתונים חריגים

אם בשנה שעברה נסעו כ-35 אלף טורקים לאי סאמוס היווני, השנה המספרים צפויים להגיע עד כמעט 150 אלף. גם בלסבוס צפויים לנפוש לא מעט טורקים בתקופה הקרובה וגם כאן מדובר באי שקרוב לטורקיה ומאפשר הגעה קלה ומהירה יחסית. חלק מהמשיכה של תיירים טורקים ליוון היא תכנית הוויזה החדשה בין המדינות שהוכרזה באפריל השנה ופתחה 10 איים יווניים לבעלי דרכון טורקי, בתנאי כניסה קלים יותר.

האיים שנכללים בתכנית המדוברת הם: לסבוס, לימנוס, כיוס, סאמוס, לרוס, קלימנוס, קוס, רודוס, סימי וקסטלוריזו.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר