איראן: מכונאי מטוסים נשאב לתוך מנוע של מטוס

אירוע חריג התרחש בשדה תעופה שבדרום איראן, ובמהלכו נקבע מותו של טכנאי מטוסים • המטוס החל לבדוק את כשירותו והפעיל את מנועו הימני, בזמן שהמכונאי האיראני התקרב אליו ונשאב לתוכו

מנוע של מטוס. צילום: משה שי

אירוע חריג התרחש בשדה התעופה קונארק, בעיר צ'באהר, שבדרום איראן. אתר הבילד הגרמני, דיווח כי מכונאי מטוסים נשאב אל תוך מנוע של בואינג 737-500, ומותו נקבע במקום.

אמירי אבולפזל, מכונאי מטוסים בשדה התעופה, החל לבדוק את כשירותו של המטוס שהגיע מוקדם יותר עם נוסעים מטהרן. במסגרת הבדיקה הופעל מנועו הימני של המטוס תוך כדי פתיחת איזור סטרילי כדי שאנשים לא ייפגעו. לפתע, המכונאי גילה כי הוא שכח את אחד הכלים שלו ליד המטוס, שהיה בעיצומן של הבדיקות ובחינת המנוע.

כוחות ההצלה שהגיעו למקום, צילום: שימוש לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

בשלב זה ביצע אמירי טעות שעלתה לו בחייו. הוא חזר לקחת את הכלי שהיה ליד המנוע וזאת ככל הנראה מבלי לשים לב שהחלו בדיקותיו של כלי הטיס, שבבעלות החברה האיראנית Varesh Airline. המכונאי נשאב אל תוך מנוע המטוס וכאמור, מת במקום.

בנוסף לטרגדיה, מנוע המטוס החל לבעור וכך גם כלי הטיס, שיצא מפעילות. אתר הבילד הגרמני ציין כי כוחות ההצלה שהגיעו במהירות גילו שאין אפשרות להציל את המכונאי.

מטוס של חברת Varesh Airline, צילום: שימוש לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

האסון האחרון הינו אחד מתוך שרשרת אירועים וטרגדיות דומות שאירעו בשנים האחרונות. במאי האחרון נהרג אדם שנשאב אל תוך מנוע של מטוס נוסעים של חברת KLM, בשדה התעופה סכיפהול שבהולנד. באותו אירוע תיארו נוסעי המטוס כי "היה רעש נוראי שיצא מהמנוע".

לפני כן, בשנת 2022 נהרגה עובדת בשדה התעופה באלבמה, שתפקידה היה להעביר מזוודות אל מטוס של חברת אמריקן איירליינס. האישה, קורטני אדוארדס, נשאבה אל מנוע המטוס לאחר שהוא נחת ועמד בשדה. חקירה של הטרגדיה הנוראית, שאירעה בערב חג המולד, גילתה כי קורטני הוזהרה מספר פעמים במהלך עבודתה להתרחק מהמטוסים בעת שהמנועים עדיין ממשיכים לפעול אחרי הנחיתה. 

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר