צבי ים תוקפים רוחצים ומנסים להטביעם בחופי צפון יוון

מתחילת עונת הרחצה ביוון נרשמו 12 תקיפות של צבי ים בחופי צפון המדינה, כאשר הצבים נושכים ותוקפים את המתרחצים • בכל מקרה שבו נצפה צב כזה בקרבת החוף, יש לקרוא לגורמים הרלוונטיים כדי שירחיקו אותו מאזור הרחצה

צב ים

אימה בחופי צפון יוון: על פי דיווח בתקשורת היוונית, צבי ים גדולים תוקפים מתרחצים בים, נושכים אותם ובחלק מהמקרים אף מנסים להטביעם.

התקיפה האחרונה התרחשה אתמול בחוף לימאני שבצפון יוון. "שחיתי, לא הייתי כל כך רחוקה מהחוף. לא ראיתי את הצב. כשנכנסתי, לא ראיתי שום צבים", סיפרה איריני ויז'ירג'יאנקיס לערוץ הטלוויזיה היווני ERT. "לפתע, הצב תקף אותי מאחור, נשך אותי והחל למשוך אותי כלפי מטה. ניסיתי לפתוח את הפה שלו עם הידיים שלי, כי באותו רגע לא ידעתי מה לעשות. אבל הוא נשך חזק. אז צעקתי לעזרה", תיארה ויז'ירג'יאנקיס.

"זה היה צב גדול מאוד, פשוט ענק", איריני ויז'ירג'יאנקיס. משמאל: סימני הנשיכה, צילום: מתוך ערוץ הטלוויזיה ERT

"שלושה גברים ששמעו אותי צועקת הגיעו מהחוף, והצליחו לשחרר אותי מאחיזת הצב. הנשיכה שלו הייתה מאוד חזקה. הייתי יכולה לטבוע - הצב ניסה למשוך אותי לעומק המים. חייבים לעשות משהו כדי שהתקיפה הבאה לא תסתיים במוות חלילה", הוסיפה ויז'ירגיאנאקיס.

יצוין כי בחוף יש שלט המודיע על קיומם של צבי ים גדולים, אך רוב הרוחצים חושבים שזו אזהרה למתרחצים שלא להפריע לצבים עצמם. לפי הרשויות היווניות, מתחילת עונת הרחצה (יוני) נרשמו 12 תקיפות של צבי ים בחופי צפון יוון. מדובר בעלייה בשכיחות התקיפות, שכן בכל השנה שעברה נרשמו 40 תקיפות של צבי ים בסך הכל בכל יוון.

הצב שתקף את ויז'ירגיאנאקיס הוא ככל הנראה צב ים חום (Caretta Caretta), צב טורף שנמצא בסכנת הכחדה בעולם. משקל של צב בוגר נע בין 70 ל-170 קילו.

חופי יוון, צילום: Getty images

דימיטריס פיטליס, ראש המרכז להצלת צבי הים ARCHELON שביוון, הסביר בשיחה עם ERT את הרקע לתקריות החוזרות ונשנות של התקפות הצבים. "צבי ים הם לא חיות מחמד. זו חיית בר עם עוצמת נשיכה חזקה מאוד שיכולה לקטוע איברים. לדעתי חלק מהאחריות בעלייה בתקיפות צבי הים נובעת מהתנהלות של בעלי עסקים בחוף הים, שכדי למשוך לקוחות האכילו את הצבים הענקיים ופיתו אותם להתקרב לחוף כדי שישמשו אטרקציה לעסקים שלהם.

"אסור לשנות את התנהגותם של בעלי חיים על ידי התערבות אנושית ואין להפריע לסביבתם ולהרגלים שלהם. בכל מקרה שבו נצפה צב כזה בקרבת החוף, יש לקרוא למרכז להצלת צבי ים או למשמר החופים היווני, כדי שירחיקו אותו מאזור הרחצה".

ב־ARCHELON מדגישים כי בכל מקרה אין להתקרב לצבי הים ויש להימנע ממגע עימם או משחייה לצדם כדי להימנע מפציעה. "האכלת מין מוגן במזון שאינו חלק מתזונתו הרגילה אסורה על פי חוק. אין להאכיל את צבי הים", מדגישים ב־ARCHELON.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר