ביעד הכי מבוקש בקרב ישראלים: השריפות נמשכות, גל חום כבד בפתח

יוון וקפריסין הם שניים מהיעדים המבוקשים ביותר בקרב תיירים מישראל, וחווים בתקופה האחרונה שריפות וגלי חום משמעותיים • מומחי אקלים אמרו כי גל השריפות היה החמור ביותר שנרשם בחודש יוני ב-15 השנים האחרונות

נוסעים בנתב"ג. צילום: קוקו

היום המריאו 37 טיסות מישראל ליעדים שונים ביוון. במקביל, המריאו 20 טיסות לקפריסין. שני היעדים המבוקשים ביותר בקרב תיירים מישראל, חווים בתקופה האחרונה שריפות וגלי חום משמעותיים שמשפיעים בין היתר גם על התיירים שמגיעים אליהם. חשוב להדגיש - לא מדובר בכל האיים ובכל היעדים, אלא רק בחלק מהם.

בשעה זו משתוללות מספר שריפות בעצימות גבוהה באטיקה (המחוז בו נמצאת אתונה). השריפות נגרמו כתוצאה מסערת ברקים ולפי הודעת שירות החזאות היווני (משעה 12 בצהריים) עד הערב צפויות במחוז אטיקה סערות ברקים, עם אפשרות לגשם ולברד - גם באתונה עצמה. מדובר במזג אוויר חריג לתקופה, אך הוא צפוי לחלוף הלילה.

צפויות סערות ברקים, עם אפשרות לגשם ולברד - גם באתונה, צילום: אורן בן חוקון

בכרתים כובו השריפות באזור הירקליון. כעת משתוללות מספר שריפות בסיטיה בקצה המערבי של האי, גם כן כתוצאה מברקים. נכון לעכשיו לא הושגה שליטה על האש בסיטיה. באי קוס כובתה השריפה הגדולה שגרמה לפינוי אלפי תיירים ותושבים. עם זאת, האי עדיין אפוף ריח כבד של עשן, ותיירים רבים החליטו לעזוב את האי לטובת מקומות אחרים.

מומחי אקלים אמרו היום בערוץ הטלוויזיה ERT כי גל השריפות היה החמור ביותר שנרשם בחודש יוני ב-15 השנים האחרונות. ביוני השנה נשרף שטח הגדול פי 3 מהשטח שנשרף בממוצע בחודש זה. באתונה, בכרתים ובאיים נוספים החלו בימים האחרונים בפעולות חישוף ובנייה של כבישים חוצצי אש ליד ריכוזי אוכלוסייה, במטרה למנוע משריפות להתפשט.

האי מיקונוס, צילום: Getty Images

במהלך סוף השבוע ותחילת השבוע הבא, צפוי גל חום נוסף באזור אתונה וסלוניקי, עם טמפרטורות שצפויות להגיע עד ל-38 מעלות. ברודוס ובכרתים הטמפרטורה צפויה להיות נמוכה יותר, ובימים הקרובים היא תגיע עד לכ-33 מעלות. גם במיקונוס וסנטוריני צפוי להיות הרבה פחות חם עם טמפרטורות שינועו בין 24 ל-29 מעלות, כאשר במיקונוס צפוי להיות מעונן בימים הקרובים.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר