ההוריקן משתולל באזורים מתוירים – ספינות משנות מסלולים

בעקבות הוריקן "בריל" שפוקד בימים האחרונים את אזור האיים הקריביים, שהרוחות שלו הגיעו כבר למהירות של כ-157 קמ"ש, קווי הפלגות נאלצו לשנות את המסלולים שלהם • אתם אמורים להגיע לאזור בקרוב? זה מה שכדאי לכם לעשות

רוחות חזרות במזרח קובה שנגרמו מהוריקן בריל // צילום: רויטרס

הוריקן "בריל" הוא המוקדם ביותר מבין ההוריקנים ברמה הזו שפקדו את אזור האיים הקריביים. ההוריקן, שהתחיל לפני כמה ימים, הגיע כבר לרמה חמש, תוך שהוא משתולל באזורים רבים באיים הקריביים, כולל כאלו שנחשבים למתוירים בקרב תיירים מכל העולם, כולל ישראלים.

הסופה הספיקה כבר לרדת לרמה 4, שנחשבת גם היא לגבוהה מאוד, והוא צפוי להגיע לג'מייקה, איי קיימן ומקסיקו. אם הוא ימשיך ברמה הנוכחית שלו, הוא עלול להשפיע על נמלי השיט של מפרץ מונטגו, בליז, הונדורס, קוזומל ויעדים רבים נוספים באזור הקריביים.

נזק שנגרם למבנים לאי גרנדה שבאיים הקריביים, שלשום, צילום: רויטרס

נכון לעכשיו, שבעה קווי הפלגות שינו את המסלולים באזור, כולל ספינות ענק של סלבריטי קרוז, קרניבל, נורוויג'ן קרוז ליין, שלוש ספינות של רויאל קריביאן, פרינסס קרוז ועוד. הרוחות באזור הגיעו כבר לכ-157 קילומטרים בשעה.

עונת ההוריקנים באזור התחילה בחודש שעבר, אך הוריקנים כה עוצמתיים וחזקים באזורים האלו הם דבר נדיר מאוד בחודש יולי. עונת ההוריקנים נמשכת בדרך כלל עד חודש נובמבר, כאשר שיא הסופות מורגש באוגוסט עד אוקטובר. אם אתם אמורים לצאת לחופשה באזור בימים הקרובים, מומלץ לבדוק את מזג האוויר החזוי באזור שבו אתם אמורים לנפוש.

גלים חזקים על חופי קינגסטון שבג'מייקה, אתמול, צילום: Getty Images
טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר