נמל התעופה גטוויק, בו תתרחש שביתה הקיץ. צילום: רויטרס

טסים בקיץ? אלו השביתות שצפויות ברחבי אירופה

ישראלים רבים טסים הקיץ ליעדים שונים באירופה, שבחלקה צפויות גם שביתות שעשויות להשפיע על החופשות של רבים מאיתנו • השביתות צפויות להתקיים באיטליה, בריטניה, הולנד וצרפת - ואלו התאריכים

[object Object]

עונת התיירות בשיאה וכמעט 70 אלף נוסעים אמורים לעבור בנתב"ג בימי חול בתקופה הקרובה. רבים מהישראלים טסים ליעדים שונים באירופה, שבחלקה צפויות גם שביתות שעשויות להשפיע על החופשה של רבים מאיתנו.

באיטליה צפויה שביתה של חלק מהעובדים בנמלי התעופה ב-5 ביולי. בין נמלי התעופה שבהם השביתה צפויה להיות מורגשת: מילאנו, רומא, ונציה, בולוניה ויעדים נוספים. השביתה לא תהיה במהלך כל היום ולפי הדיווח באתר יורוניוז, צפויות השפעות מסוימות בשעות שונות במהלך היום.

כ-70 אלף נוסעים אמורים לעבור בנתב"ג מדי יום הקיץ, צילום: יוסי זליגר

הטסים ללונדון דרך נמל התעופה גטוויק עשויים להיקלע לשביתה של כ-300 עובדי ביטחון בנמל התעופה. על פי הדיווח, השביתה צפויה להתרחש בין 12 ל-14 ביולי ובין 18 עד 21 ביולי. השביתה עשויה להשפיע על בדיקת הכבודה וטיפול בנוסעים שצריכים לקבל סיוע.

בהולנד מתוכננת שביתה בתחבורה הציבורית ב-12 בספטמבר. השביתה מתוכננת לתקופה שבה שיא עונת התיירות יהיה מאחורינו, אך עדיין לא מעט ישראלים ותיירים בכלל צפויים לפקוד את הולנד. חשוב להדגיש כי יש עוד הרבה זמן עד מועד השביתה הצפויה בהולנד וייתכנו שינויים, כמו ביעדים האחרים. השביתה עשויה להשפיע על התחבורה הציבורית באמסטרדם, האג ורוטרדם.

שביתה בתחבורה הציבורית בפריז נמצאת בסימן שאלה וזאת בסמוך לאירועי האולימפיאדה שצפויה להיפתח שם בקרוב. הסנאט הצרפתי אימץ הצעת חוק שעל פיה תוגבל שביתה במקביל לאירועים גדולים במדינה ונכון לעכשיו, ההערכה היא שהשביתה בפריז לא תשפיע על אירועי האולימפיאדה, אך בדיווחים באתרים השונים, ישנם סימני שאלה בנוגע לתפקוד התחבורה הציבורית באותם ימים.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו