מתכננים לטוס לפריז בקרוב? המחירים מזנקים, צפי לעומסים והרבה אבטחה

אירוע הספורט הגדול צפוי לגרור עמו התייקרות משמעותית במחיר כרטיסי הטיסה והמלונות • כמו כן, יהיו עומסים כבדים בכבישים, אתרים מלאים עד אפס מקום ועוד לא מעט שינויים שעשויים להשפיע מאוד על הטיול שלכם • בדקנו כמה יעלה לילה במספר מלונות בעיר - בכמה זינקו המחירים?

אולימפיאדת פריז 2024. צילום: אי.פי

ישראלים רבים תכננו חופשת קיץ בפריז, אך רבים מהם לא חשבו על מה שצפוי לקרות בעיר במהלך השבועות הקרובים – האולימפיאדה. אירוע הספורט הגדול בעולם שמתרחש בכל ארבע שנים במקום אחר בעולם, צפוי לגרור עמו עומסים כבדים בכבישים, בתי מלון שמלאים עד אפס מקום ועוד לא מעט שינויים שעשויים להשפיע מאוד על הטיול שלכם.

הטכנולוגיה החדשה שתעזור לספורטאים באולימפיאדת פריז // רויטרס

האולימפיאדה בפריז צפויה להתחיל ב-26 ביולי ולהמשיך קצת יותר משבועיים, עד טקס הסיום ב-11 באוגוסט. במסגרת אירועי התחרות, צפויים כבישים רבים להחסם, תהיה אבטחה כבדה ברחבי העיר ועומסי תנועה צפויים להצטבר מכמה סיבות, גם בגלל חסימות משתנות וסיבות ביטחוניות, וכמובן גם בגלל עומס התיירים החריג שצפוי בעיר בתקופה הזאת.

מחירי המלונות מזנקים עד פי שלושה, כך לדוגמה, בדקנו כמה יעלה לילה בתחילת ואמצע חודש יולי במלון Hôtel Marais Grands Boulevards בעיר, ומצאנו מחירים סבירים שנעים סביב 474 שקלים ללילה. בתקופה של האולימפיאדה המלון מלא בחלק מהימים, וכשהוא לא מלא, המחירים מגיעים עד 1,653 שקלים ללילה, כמעט פי ארבעה מהמחיר הרגיל. מיד אחרי האולמפיאדה, המחיר יורד שוב ומתחיל מ-478 שקלים ללילה.

כזכור, כדי להכיל את עשרות אלפי החיילים שיאבטחו את המשחקים האולימפיים, נבנה בפריז המחנה הגדול ביותר מאז מלחמת העולם השנייה. המפקד הצבאי של הבירה הצרפתית אמר: "החששות העיקריים הם איום הטרור, רחפנים, איום של מחאות והתקפות סייבר".

המחנה הצבאי הענק שהוקם בפריז לקראת האולימפיאדה, צילום: AFP

חוויה מיוחדת - אך יקרה 

הדוגמה שהבאנו על מלון Hôtel Marais Grands Boulevards קיימת בעוד הרבה מלונות בעיר, לדוגמה, במלון Hôtel Rochechouart המחיר לפני האולימפיאדה, בלילה שבין 9-10 ביולי, עומד על 493 שקלים ללילה, בתקופת האולמפיאדה הוא מלא בחלק מהתאריכים, וכשלא, המחיר מגיע גם ל-1,300 שקלים ללילה.

מעבר למחירי המלונות הגבוהים, גם מחירי הטיסות לפריז גבוהים מאוד בתקופה הזאת. המסעדות והאטרקציות צפויות להיות מלאות וצפויים לא מעט שינויים גם באתרים התיירותיים מסיבות שונות של צפי לעומס תיירים, אבטחה, והאזורים שבהן יתקיימו חלק מהתחרויות.

ארמנד דופלנטיס. ישבור את שיא העולם בפריז?, צילום: רויטרס

אין ספק שביקור בעיר שבה מתקיימת אולימפיאדה היא חוויה מיוחדת שלא רבים מצליחים לחוות, אך עם זאת, אם אינכם חובבי ספורט או אירועים גדולים, קחו בחשבון שפריז תארח את אחד מהאירועים הגדולים בעולם בשבועיים וחצי האלה, מה שככל הנראה ישפיע לא מעט על התיירים שיגיעו אליה.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר