עובדים בנמל התעופה מהגדולים באירופה ענדו דגלי פלשתין – זה ההסבר שלהם

נוסעים בנמל התעופה הית'רו שבלונדון התלוננו על כך שחלק מאנשי הצוות שעבדו באגף הביטחון, ענדו סיכות של דגלי פלשתין • שירות הלקוחות של שדה התעופה הגיב כי יש איסור ללבוש פריטי לאום, דת או סממנים פוליטיים בזמן תפקיד - אך היה לו הסבר אחר

נמל התעופה הית'רו. צילום: אי.אף.פי

אתר החדשות הבריטי, "הטלגרף", פרסם הסבר לאירוע החריג שבמהלכו התלוננו נוסעים על כך שחלק מאנשי הצוות שעבדו באגף הביטחון בנמל התעופה הית'רו, ענדו סיכות של דגלי פלשתין. על פי הפרסום, ההסבר של הגורמים הרשמיים בנמל התעופה הית'רו שבלונדון הוא שמדובר בעניין מקצועי שקשור לשפה שאותה הם מדברים.

על פי "הטלגרף", נוסעים יהודים פנו לשירות הלקוחות של נמל התעופה, שהגיבו להם כי הם אכן מאשרים שאף עובד בנמל התעופה לא יכול ללבוש פריטי לאום, דת או סממנים פוליטיים בזמן שהוא בתפקיד, אך העובדה שענדו את דגל פלשתין לא נכללת תחת אותה ההגדרה, מכיוון שמדובר בסיכה שמעידה על השפה אותה איש הצוות מדבר.

נמל התעופה הית'רו שבלונדון, צילום: רויטרס

"היוצא מן הכלל הוא שאם אדם דובר שפה או ניב מאזור מסוים כשפה שנייה, יהיה נוכח דגל המייצג את האזור או המדינה, סיכה המסופקת על ידי נמל התעופה. אין חובה לענוד סיכה שתציג את המידע בנוגע לשפה אותה דובר אותו עובד והיא נתונה לשיקול דעתו של איש הצוות, כך שמטיילים זרים יוכלו לדעת למי לפנות כדי שיהיה להם קל יותר לתקשר בשפתם. הדגל משמש לזיהוי קל יותר מרחוק מאשר לשם השפה שייכתב בכתב", נכתב בדיווח כחלק מההסבר של גורמים רשמיים בנמל התעופה בבריטניה.

קרוליין טרנר, מנהלת ארגון UKLFI, ארגון משפטי שמסייע בתמיכה בישראל, צוטטה בטלגרף כשאמרה: "אנשים יניחו שהצוות הוא תומך פלשתין על רקע הסכסוך המתמשך בעזה בעקבות מתקפת חמאס ב-7 באוקטובר. כל נוסע שהיה רואה את דגל פלשתין היה מניח שזה שם כדי להביא תמיכה בפלשתינים או בפעולות של חמאס וזה עשוי להעיד גם על הגישה שלו כלפי יהודים וישראלים".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר