יוון תופסת את מקומה של טורקיה - והמחירים אטרקטיביים מתמיד

בימים אלו מופעלות כ-35 טיסות ביממה ליוון • למרות שמדובר בעונת השיא, אפשר עדיין למצוא טיסות במחירים סבירים ליעדים השונים במדינת האיים השכנה • אתונה, סלוניקי, כרתים, רודוס ואפילו מיקונוס, במחירים נמוכים מ-250 דולר לאדם

התגעגעתם? האי מיקונוס. צילום: Getty Images

בשנה שעברה, היעד המוביל בקרב תיירים ישראלים היה טורקיה. בימי השיא, הופעלו יותר מ-40 טיסות ביום לערים השונות במדינה, כאשר אנטליה ואיסטנבול היו בצמרת הביקושים. השנה, הכל משתנה, טורקיה הוסרה לחלוטין ממפת התיירות הישראלית עם אפס טיסות בין המדינות ומי שתפסה את מקומה היא יוון.

בימים אלו, מופעלות כ-35 טיסות ביממה ליוון. למרות שמדובר בעונת השיא, אפשר עדיין למצוא טיסות במחירים סבירים ליעדים השונים במדינת האיים השכנה. אתונה, סלוניקי, כרתים, רודוס ואפילו מיקונוס, במחירים נמוכים מ-250 דולר לאדם.

האקרופוליס באתונה בפחות מ-250 דולר (ארכיון), צילום: אורן בן חוקון

בחיפוש שערכנו, מצאנו כמה דוגמאות לטיסות בטווח המחירים המדובר לתקופה הקרובה, למרות שמדובר בשיא עונת הביקושים ובחופש הגדול. בין התאריכים 4-9 ביולי, תוכלו לטוס לאתונה במחיר של 183 דולרים לאדם עם חברת וויז אייר. בין התאריכים 3-7 ביולי, תוכלו לטוס לסלוניקי עם אל על תמורת 177 דולרים בלבד.

אחד מהיעדים המבוקשים ביותר בקרב תיירים ישראלים הוא מיקונוס. חברת התעופה היוונית שנמצאת בבעלות ישראלית, בלו בירד, מציעה טיסות ישירות ליעד ובחיפוש שערכנו, מצאנו טיסות ב-249 דולרים לאדם בין התאריכים 8-15 ביולי. יעד נוסף שנחשב למאוד מבוקש בקרב תיירים ישראלים הוא רודוס וגם אליו מוכרים בחברת בלו בירד טיסות באותו המחיר בדיוק – החל מ-249 דולרים לאדם, בין התאריכים 10-15 ביולי.

יוון במחירים מוזלים, צילום: אורן בן חקון

אם מתחשק לכם לטוס ליעד יווני פחות מוכר שנחשב למאוד אטרקטיבי, פולופונס היא אפשרות מצוינת. אל על מפעילה טיסות ישירות לאחד היעדים היפים ביוון, שישראלים עדיין לא גילו ובחיפוש שערכנו, מצאנו טיסות ישירות במחירים שמתחילים ב-226 דולרים לאדם, בין התאריכים 11-18 ביולי. גם כאן, ישנם תאריכים נוספים במחירים דומים.

סבירות גבוהה שבקיץ הקרוב תפגשו לא מעט ישראלים בכרתים המבוקשת וגם אליה ניתן למצוא טיסות בפחות מ-250 דולרים בחודש הבא. גם במקרה הזה, בלו בירד היא זאת שמציעה את המחיר הנמוך ביותר שמצאנו, החל מ-239 דולרים לאדם, אך חשוב לזכור שהכבודה המתאפשרת בטיסות של החברה בסיסית מאוד. התאריך שבו מצאנו את הטיסות במחיר הזה הוא 11-15 ביולי, סוף שבוע בכרתים וגם במקרה הזה ישנם תאריכים שונים ובמחירים דומים. בחיפוש שערכנו מצאנו גם טיסות עם טוס אייר ב-261 דולרים לכרתים ומחירים דומים בחברות נוספות.

הזולה ביותר, מטוס של חברת התעופה בלובירד, צילום: Getty Images

המחירים הנמוכים יחסית בטיסות לאיי יוון השונים נובעים מתחרות גדולה מאוד בין חברות התעופה הרבות שמפעילות טיסות לאיים השונים במדינה. בין חברות התעופה שמפעילות טיסות לכעשרים יעדים שונים ביוון, ניתן למנות את אל על וחברת הבת סאן דור, ארקיע, ישראייר, בלו בירד, טוס איירווייז, אג'יאן היוונית, קורנדון יורופ, וויז אייר, ראינאייר, גוליבאייר וחברות נוספות. בעקבות כך, נוצרה תחרות משמעותית בין יותר מעשר חברות תעופה שמתחרות על הצרכן בקיץ הקרוב.

חשוב להדגיש – הדוגמאות שמצאנו לתאריכים ספציפיים, קיימות בעוד מגוון תאריכים. ניתן למצוא את הטיסות המדוברות במנועי החיפוש השונים ואצל סוכני הנסיעות. חלק מהטיסות מבוצעות באמצעות חברות לואוקוסט, מה שאומר שהכבודה בחלק מהן בסיסית, אך גם כאן, חברי מועדון בחלק מהחברות זכאים להטבות והנחות בהוספת כבודה במידת הצורך.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר