כמו במלדיביים: זה מה שצפוי לקרות בקרוב ביוון

בקיץ הקרוב יחלו לפעול באיי יוון מטוסי מים, שיכולים לנחות על הים ומאפיינים יעדים אקזוטיים בדרך כלל • המטוסים אמורים לטוס בין קורפו, פאקסוס ואיי דיאפונטיה, ובהמשך ככל הנראה יטוסו גם בין איים נוספים

האי פליון שביוון. צילום: אורן בן חקון

באיים המלדיביים הכריזו שלא יכניסו ישראלים, בעוד שבכל יום ממריאות ליוון יותר מ-30 טיסות מישראל. החופים של יוון יתמלאו בישראלים בקיץ הקרוב וחלקם יזכו לראות את מטוסי המים שמאפיינים יעדי איים אקזוטיים ובהם גם האיים המלדיביים.

על פי הפרסום בתקשורת היוונית, מטוסי המים צפויים להיכנס לשימוש כבר בקיץ הקרוב, לאחר שהיו אמורים להתחיל לפעול כבר באביב, אך בעקבות קשיים בירוקרטיים ותפעוליים שעדיין לא נפתרו, תחילת הטיסות באמצעות מטוסי המים נדחתה לקיץ.

מטוס ימי באילת, צילום: רוי ריטר

המטוסים אמורים לטוס בין קורפו, פאקסוס ואיי דיאפונטיה ובהמשך ככל הנראה יטוסו גם בין איים נוספים. בשלב ראשון, ישנו מטוס אחד שצפוי לפעול ובהמשך צפויים להצטרף מטוסים נוספים שיהפכו גם איים ללא נמל תעופה ביוון, לנגישים עבור תיירים וללא צורך בהפלגות ארוכות.

כמה זה יעלה? על פי הפרסום, המחיר יהיה תלוי במשך הטיסה, אך טיסה של כחצי שעה, צפויה לעלות בין 75 ל-80 אירו לאדם. מדובר במטוסים קטנים יחסית שיכולים לנחות על המים ובהם מעט מושבים, בדרך כלל בין 12 ל-20. המטוסים טסים בגובה נמוך ומיועדים לטיסות קצרות.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר