ענף התעופה בישראל עובר תקופה מורכבת מאוד – חברות תעופה זרות רבות צפויות לחזור לישראל בקרוב וחלקן חזרו בשבועות האחרונים. מהצד השני, יש את אלו שמבטלות טיסות ובאמצע נמצאות חברות התעופה הישראליות שנאלצות להתמודד עם לא מעט קשיים שמשפיעים על התנהלותן, על המחירים ובסוף גם על הצרכן הישראלי.
בשבועות האחרונים ובשבועות הקרובים, חברות תעופה משמעותיות חזרו וצפויות לחזור ולהפעיל טיסות ישירות לישראל. חברות התעופה האמריקניות דלתא ויונייטד אמורות לחזור בין 5 ל-7 ביוני עם טיסות ישירות לניו יורק ובכך לתת תחרות לאל על שבשלב זה, בלעדית על הקו.
אייר אינדיה חזרה לישראל ופתחה שוב את הטיסות הישירות בין ישראל להודו לאחר יותר מחודש שבמהלכו לא היו טיסות ישירות בין המדינות. גם ענקית הלואוקוסט ריינאייר שהפסיקה לטוס לישראל בחודש מארס צפויה לחזור לישראל בעוד פחות משבועיים עם טיסות ישירות ללא פחות משבעה יעדים ובהם ברלין, מילאנו, בארי, מלטה, אתונה, בודפשט ופאפוס. על פי המידע שיש בידינו, בשיחות של ריינאייר עם רשות שדות התעופה, הם אף מתכוונים להוסיף יעדים ותדירויות בהמשך.
חברת התעופה הלטבית אייר בלטיק חזרה לישראל בימים האחרונים עם טיסות ישירות לריגה, חברת התעופה קורנדון יורופ תפעיל טיסות ישירות גם לברלין, בריטיש ואתיופיאן איירליינס מגבירות תדירות בטיסות לישראל והרשימה עוד ארוכה. כל אותן בשורות על חזרה לישראל והגברת התדירות עשויות להשפיע בסופו של דבר גם על הצרכן הישראלי, שכן אחד הפרמטרים העיקריים בתמחור הטיסות הוא עניין ההיצע והביקוש.
מהצד השני, ישנם גם ביטולים. חברת התעופה ההולנדית KLM הודיעה על הפסקת הטיסות לישראל ומישראל בתקופה משמעותית מאוד – החל מ-1 ביולי ועד סוף אוגוסט, חודשי החופש הגדול. חברת הלואוקוסט וויז אייר הודיעה על ביטולים רבים ללא מעט יעדים ובהם לונדון גטוויק, רודוס, כרתים, בורגס, קטוביץ ויעדים נוספים. אלו לא חברות התעופה היחידות שמבטלות טיסות לישראל ונוסעים ישראלים רבים מוצאים את עצמם במצב שבו הם נאלצים למצוא חלופות לטיסות שכבר הזמינו.
מספרי הנוסעים בנתב"ג נשארו יציבים יחסית ומאחרי פסח, המספרים נעים סביב 45 עד 50 אלף נוסעים ביממה, שעוברים בנמל התעופה בן גוריון, כאשר היעדים הפופולריים ביותר הם יוון, קפריסין, גיאורגיה, איטליה, איחוד האמירויות (לא מעט ממשיכים משם ליעדים במזרח) וארה"ב.
טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו