בשבוע שעבר השיקה עיריית אילת יחד עם תאגיד התיירות העירוני את קמפיין "Eilat Love Back", שנועד לקדם את חופשות החורף בעיר הדרומית.
על פי הפרסום, מזמינה העירייה את אזרחי ישראל להתארח באילת באמצע השבוע למשך שני לילות ויותר, במחיר של עד 500 שקלים ללילה לזוג, על בסיס לינה וארוחת בוקר - בנוסף לכך שהמזמינים יוכלו ליהנות משוברים בסך 300 שקלים למימוש בחנויות, אטרקציות ומסעדות בעיר.
בבדיקה מדגמית שביצעה המועצה נמצא כי למרות שהמלונות מפורסמים בפורטל הייעודי שהקימה עיריית אילת, לא ניתן להזמין לילה במלון במחיר שננקב (כלומר, עד 500 שקלים ללילה). המועצה העבירה לעיריית אילת את ממצאי הבדיקה וממתינה לקבלת תגובתה.
כמו כן, המועצה הבהירה לעיריית אילת כי ממצאי הבדיקה מעלים חשש להטעיית צרכנים בפרט מהותי בעסקה, בניגוד להוראות סעיפים 2 ו-7 שבחוק הגנת הצרכן.
המועצה דרשה מעיריית אילת לערוך בירור עם כלל המלונות המשתתפים במבצע, בראשם המלונות שנבדקו על ידי המועצה, ולוודא עימם כי מתאפשר לציבור להזמין אצלם חדרים בתנאי המבצע המוצגים בפרסום.
המועצה דרשה מעיריית אילת שאם לא ניתן לקיים את האמור בקמפיין הפרסום, יש להסיר באופן מידי את הפרסום או לשנות את תנאי המבצע המוצגים כך שהם ישקפו את תוכן המבצע הרלוונטי.
מהמועצה לצרכנות נמסר: "אכן מדובר בקריאה ערכית לשיקום העיר אילת, אולם לא ניתן להשלים עם העובדה כי מדובר בפרסום העלול להטעות את ציבור הצרכנים בניגוד להוראות הדין. אנו קוראים לעירייה לתקן את הפרסום או לאכוף אותו, ולאפשר לצרכנים להזמין לילה בעלות של עד 500 שקלים, כפי שפורסם".
מעיריית אילת נמסר: "ההודעה של המועצה לצרכנות תמוהה, שכן לא נעשתה כל פניה מסודרת לעיריית אילת. הנושא כרגע נמצא בבדיקה מול התאחדות מלונות אילת והתגלה כי אלפי חופשות כבר הוזמנו עד היום במחיר של עד 500 שקלים לזוג ללילה. בבדיקה שנעשתה לאחר פרסום המועצה לצרכנות, נמצא כי החדרים שמחירם גבוה מ-500 שקלים הינם סוויטות או חדרי פרמיום, שמראש לא נכללו במבצע".
מהתאחדות המלונות נמסר: "חודדו הנהלים מול כל המלונות. הזמנות נעשו עד כה במסגרת המבצע, ויותר מ-12 אלף אזרחי ישראל ייהנו מחופשה באילת במחיר מוזל מאוד ועם שוברים למימוש במסעדות, באטרקציות ובחנויות בעיר".