מטוס TUS. צילום: קרדיט יחצ TUS

העסקה נחתמה: חברת התעופה האירופית שרוב בעליה יהיו ישראלים

חברת קווי חופשה רכשה 33% ויחד עם כנפיים, הן יחזיקו ב-66% בחברה ובכך תהיה בעלת רוב ישראלי • בכך חברת התעופה הקפריסאית TUS תהיה שליטה ישראלית • מנכ"ל גלובל כנפיים: "מהווה הבעת אמון מצד שחקן דומיננטי ומנוסה בתחום התיירות והנופש בישראל בפוטנציאל העסקי"

חברת התעופה הקפריסאית TUS תהיה בשליטה ישראלית, חברת קווי חופשה רכשה 33% מחברת TUS ויחד עם כנפיים, הן יחזיקו ב-66% בחברה ובכך, החברה תהיה בעלת רוב ישראלי.

בהלה בטיסה: החלון עף - חור נפער במטוס // קרדיט: מתוך טיקטוק

חשוב לזכור שקווי חופשה הם גם הבעלים של חברת התעופה בלו בירד שמחזיקה נכון להיום בשלושה מטוסים ובקרוב יגיע הרביעי. העסקה שנחתמה תאפשר שיתופי פעולה עתידיים בין החברות שצפויות להחזיק יחד בשלב ראשון כשבעה מטוסים עם לפי להתרחבות בהמשך.

נכון להיום, בימים שבשגרה ולא במלחמה, מרבית הפעילות של שתי החברות היא מישראל ולישראל, אך שם מכוונים להמשיך לכיוון השוק האירופי ולהפעיל טיסות בין יעדים שונים באירופה. הפעלת הטיסות בתוך אירופה מתאפשרת בעקבות הרישיון האירופי ששתיהן מחזיקות, בלו בירד רשומה ביוון ו-TUS בקפריסין.

פוטנציאל העסקי

במסגרת העסקה, קווי חופשה תיקח חלק מהותי בניהול השוטף ויישום האסטרטגיה של TUS.

קפריסין, צילום: Getty Images

עמי כהן, מבעלי קבוצת קווי חופשה, מסר: "אני שמח לשתף פעולה עם איש העסקים האמריקני Kenneth Woolley והבעלים של חברת התעופה האמריקנית Eastern , עם קבוצת כנפיים וכמו כן עם ההנהלה המוערכת של גלובל ליסינג, ומאמין שניסיונם הרב בתחום, לרבות מערכות היחסים הענפות של גלובל ליסינג עם חברות תעופה גלובאליות יסייעו רבות למימוש ההזדמנויות המסחריות הניצבות בפני TUS".

"TUS הינה חברת תעופה זרה בעלת רישיון אירופי, ואני רואה בה פוטנציאל רב אשר חלקו יכול להיות ממומש באמצעות סינרגיה עם פעילויות קבוצת קווי חופשה, ואפשרות ליצירת מנוע צמיחה משמעותי עבור שני הצדדים בשנים הקרובות".

מנכ"ל גלובל כנפיים, סידני סלסקי, מסר: "כניסתה של קבוצת קווי חופשה להשקעה ב- TUS מהווה הבעת אמון מצד שחקן דומיננטי ומנוסה בתחום התיירות והנופש בישראל בפוטנציאל העסקי ויכולת הצמיחה של TUS בשנים הבאות, בפרט על רקע המלחמה ואתגרי המצב הנוכחי בענף התעופה והתיירות בישראל".

מטוס של חברת בלו בירד, צילום: בלו בירד

"אנו מאמינים ששילוב הניסיון והמומחיות של גלובל ליסינג, עם הניסיון המסחרי והשיווקי של קבוצת קווי חופשה, יאפשר לנו להתמודד עם האתגרים הקיימים ולמנף באופן אופטימלי את התשתית והנכסים הקיימים ב-TUS, כחברת תעופה אירופית".

עוד מסר: "אנו סבורים ששיתוף הפעולה בין הצדדים, ותמורת ההשקעה, לצד מהלכי התייעלות תפעולית וצמצום הוצאות שנקטה TUS, יאפשרו הפחתת סיכוני ההפעלה והסיכונים המסחריים בעתיד הקרוב. אנו מצפים לפעול יחד להשגת היעדים העסקיים שהצבנו לעצמנו, במקביל להתאוששות הענף וחזרה הדרגתית לשגרת פעילות שוטפת בענף התעופה והתיירות בישראל".

השלמת עסקת ההשקעה כפופה לתנאים מתלים ואישורים רגולטורים.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו