כמעט כל חברות התעופה הזרות הפסיקו לטוס לישראל כבר בימים הראשונים של מלחמת חרבות ברזל. רוב חברות התעופה המשיכו בהחלטה שלא לטוס לישראל, אך כעת, כמה חברות גדולות ומאוד משמעותיות בנתב"ג פרסמו הודעות עם לא מעט משמעויות.
חברת התעופה הזרה השנייה הכי פעילה בנתב"ג בימים שלפני המלחמה הייתה ראינאייר. חברת הלואוקוסט האירית הטיסה מאות אלפי ישראלים בכל חודש, אך כעת היא מפרסמת תאריך חדש לביטול טיסותיה לישראל ומישראל - החברה לא תטוס לארץ לפחות עד 8 בינואר בשנה הבאה.
ראינאייר לא לבד - גם חברת התעופה האמריקנית דלתא איירליינס הודיעה על ביטול דרמטי אף יותר. דלתא ביטלה את כל טיסותיה לישראל ומישראל עד 5 בפברואר בשנה הבאה. מדובר בביטולים של כל טיסות החברה לכמעט שלושת החודשים הקרובים, מה שעשוי להשפיע על עשרות אלפי נוסעים שכבר רכשו כרטיסי טיסה.
ענקית התעופה אמירייטס אמנם עדיין לא פרסמה תאריך רשמי חדש וכרגע התאריך לביטול כל טיסותיה הוא 30 בנובמבר, אך נוסעים שלחו לישראל היום צילומי מסך עם הודעות ביטול לטיסות שאמורות היו להתבצע בסוף חודש פברואר בשנה הבאה. עדיין לא ברור מה הסיבה והם מדובר רק בצמצום הפעילות בישראל, אך גם כאן, מדובר בהחלטה שמשפיעה על נוסעים רבים.
אייר פראנס-KLM הודיעה על ביטול כל הטיסות לישראל ומישראל עד 18 בדצמבר, וירג'ין אטלנטיק עד 7 בדצמבר וחברת התעופה האיטלקית ITA עד 7 בינואר בשנה הבאה. חברות תעופה זרות רבות ממשיכות להאריך את תוקף ביטולי הטיסות לישראל, מה שגורם להיצע מצומצם מאוד של טיסות מישראל ולישראל.
המספרים בנתב"ג ממשיכים להיות נמוכים, עם כ-16 אלף נוסעים בסף הכל שעברו ויעברו שם היום, מתוכם רק כ-7,500 ימריאו מישראל. כרגע לא ברור מתי חברות התעופה הזרות יחזרו לישראל ובאילו היקפים. מה שלא תורם לחזרתן של חברות התעופה הן עלויות הביטוח הגבוהות שנעות סביב 10,000 דולרים להמתנה של שעתיים בנתב"ג - סכום שהופך הרבה מאוד טיסות ללא משתלמות להפעלה, גם אם חברת התעופה הזרה מעוניינת לחזור ולפעול בישראל.
טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו