המועצה הישראלית לצרכנות פרסמה היום (חמישי) אזהרה שבה היא מתייחסת לחברת ההפלגות מנו ספנות. באזהרה היא מביעה דאגה עמוקה באשר להתנהלות של מנו ספנות בעתות משבר ביטחוני ומאבק מלחמתי, שמנהלת מדינת ישראל ואזרחיה.
"כפי שאפרט במכתבי זה, המועצה קוראת לחברתכם לתרום למאבק המלחמתי, אחדות העם והימנעות מניצול ציבור הצרכנים הישראלי. רק ביומיים האחרונים התקבלו במועצה 8 תלונות של צרכנים אשר מבקשים לבטל את השייט בשל המצב המלחמתי, שלא בטענת חרטה עקב כדאיות העסקה – אלא בשל הכרח במאבק המלחמתי שלוקחים בו חלק או בשל קשיים בריאותיים עקב המצב הביטחוני. למרות זאת, בחוסר רגישות – בחרה חברתם שלא לאפשר לצרכנים אלו ביטול עסקה", כך נכתב.
בדוגמאות שהובאו במכתב, מובא מקרה של זוג אזרחים מבוגרים עם בעיות בריאותיות ונפשיות שבקשתם לביטול עסקה סורבה. תלונה נוספת הגיעה מצרכן ובנו שעובדים בבית החולים סורוקה ואמורים להפליג עם החברה ב-15 באוקטובר, אך אותם לקוחות הם עובדים חיוניים שלא יכולים לצאת להפלגת נופש.

"מחירי הכרטיסים הביתה האמירו למחירי הלוך-חזור". אוניית נופש (אילוסטרציה) // צילום: רויטרס
במכתב נוסף שפרסמה המועצה הישראלית לצרכנות, היא התייחסה גם למחירי הטיסות מישראל ולישראל: "במוקד החירום שלנו שנפתח בשל המצב, התקבלו בימים האחרונים תלונות רבות של צרכנים המבקשים לבטל כרטיסי טיסה או לדחותם, ונתקלים בסירוב או בדרישה לדמי ביטול מלאים. בנוסף, מתקבלות תלונות קרובי משפחה של צרכנים שמבקשים לחזור לארץ ונדרשים למחירים גבוהים במיוחד.
"המועצה מביעה דאגה העמוקה בנוגע להסלמה במחירי הטיסות ו/או השייט בצל המצב הביטחוני. מחירי הטיסות ו/או השייט לכיוון אחד - הביתה, האמירו למחירי כרטיסי 'הלוך חזור'. לעמדתנו עלייה משמעותית במחירי הכרטיסים מחייבת התייחסות מיידית. המועצה בפנייתה דורשת כי משרד התחבורה 'יאותת' לחברות התעבורה הבין יבשתיות שלא לעלות את מחירי הכרטיסים למי שמבקש לשוב לביתו הן לשירות מילואים, הן לניחום אבלים, והן להיות עם העם בימים קשים אלה".

"נוסעים שרצו לבטל או לדחות את הטיסה - נתקלו בסירוב" מטוס נוסעים (אילוסטרציה) // צילום: רויטרס
פנינו למנו ספנות, וזאת תגובתם לנוכח המכתב שפורסם: "חברת 'מנו ספנות' ממשיכה בימים אלה לבדה בשמירת הקשר הימי בין ישראל לחו"ל ובהחזרתם לארץ של ישראלים רבים שנתקעו בחו"ל, בעקבות ביטולי הפלגות וטיסות של חברות זרות.
"בהתחשב במצב המלחמתי ובאווירה הכללית, החליטה החברה שמפליגים אשר רכשו כרטיסים להפלגות החל מ-15 בחודש, יוכלו לפנות למוקד במייל service@mano.co.il לבטל את הזמנתם ולקבל אפשרות למימוש הכספים להפלגות המתוכננות בשנת 2024.
חברת "מנו ספנות" כחברה ישראלית מובילה בתחומה, הודיעה ללקוחותיה כי בעקבות המצב המלחמתי שבו אנו נמצאים, כל לקוחות החברה, שרכשו כרטיסים להפלגות יכולים לפנות למייל service@mano.co.il לבטל את הזמנתם ולקבל אפשרות למימוש הכספים להפלגות המתוכננות בשנת 2024 כולל הנחה על הכרטיס שירכשו או לחילופין לקבל החזר כספי. החברה מבקשת להתאזר בסבלנות וכל הפניות יענו במהירות האפשרית.
מנו ספנות דוחה את כל הפרסומים והטענות המסולפות על אי קיום הוראה זו ומדגישה כי למרות איוש מוקד החברה בכוח אדם מצומצם, בשל בגיוס מאסיבי למילואים, העובדים שנשארו, עושים ימים כלילות לענות על פניות המפליגים ועל כך יעידו מכתבי התודה שהחברה קיבלה מגורמים רשמיים וממאות לקוחות מרוצים.
"מנו ספנות" מחזקת את אנשי כוחות הבטחון הנלחמים על חירותנו, משתתפת באבל המשפחות השכולות, מאחלת רפואה שלמה לכל הפצועים והחזרה מהירה של החטופים לחיק משפחותיהם.
החברה תמשיך להעניק שירות מירבי בימי מלחמה ושלום לכל אזרחי המדינה.