עונת התיירות נמצאת בעיצומה, וישראלים רבים מעבירים את החופש הגדול מעבר לים. אחד היעדים האהובים ביותר בקרב הישראלים הוא בודפשט, אך חלקם מסיימים את החופשה עם טעם מר.
ביקורת הדרכונים בנמל התעופה בעיר הבירה של הונגריה נמצאת לאחר הדיוטי פרי בו. ישראלים רבים, שבטוחים שמיד אחרי הדיוטי פרי נמצא שער העלייה למטוס, שוכחים שהם צריכים לעבור עוד שלב, ובשילוב מדיניות קפדנית מאוד של ההונגרים, הם מגיעים לשער העלייה למטוס כשהוא סגור – וכך מפספסים את הטיסה.
דוגמה לכך התרחשה שלשום (ראשון), כאשר עשרות נוסעי טיסת וויז אייר לישראל פספסו את טיסתם, לאחר שלטענתם שעת העלייה למטוס הוקדמה מבלי שהם קיבלו על כך הודעה. לדברי ירדן כחול, ישראלית שהייתה על הטיסה, גם נוסעים שהגיעו כמה דקות לאחר שעת העלייה למטוס שצוינה בכרטיס הטיסה – לא הורשו לעלות אליה.
"בעלי, הילדים ואני הגענו לשער העלייה למטוס 4 דקות לאחר שעת ההמראה המשוערת, לאחר כמעט שעה שבה המתנו בביקורת הדרכונים וללא כל התחשבות. כאשר פנינו לדיילים כדי שיגידו לנו מה לעשות, הם ענו ש'אין תשובה", סיפרה ל"ישראל היום".
לדבריה, הם צפו במטוס מעבר לקיר הזכוכית במשך יותר משעה, כשכל הזמן הזה הם ממתינים עם ילדיהם הקטנים שאיבדו כל סבלנות מהתורים הארוכים, בלי בגדי החלפה או אוכל, ומבלי שקיבלו כל מענה. "בזמן הזה היו יכולים להעלות את שאר הנוסעים למטוס ולהיות כבר באוויר. במקום זאת, אנשי צוות הטיסה החליטו להקדיש את הזמן בלעבור נוסע-נוסע מהרשימות, ולהוריד את המזוודות שלנו מהמטוס. זה לקח כמעט שעתיים, ולאחר מכן אמרו לנו 'תסתדרו'", הוסיפה. "כששאלנו אם לפחות יש פיצוי או ואוצ'ר לטיסה אחרת, הם ענו 'תקנו כרטיסים, ומקסימום אחר כך תפנו לשירות של חברת התעופה'. בשלב הזה סירבו לנו לצאת מהמדינה. חזרנו ברגל עד שהגענו שוב לכניסה אל הטרמינל B2, ומכאן – כל אחד לעצמו. מצאנו כרטיסים לטיסת ישראייר, וכמו הרבה מהנוסעים שחיכו איתנו – שילמנו מחיר כפול בשדה (לעומת המחיר המוצג באתר החברה, ש"י) ועלינו על טיסה מאוחרת".
"ישראל היום" הגישה בקשה לתגובה מחברת וויז אייר, אך זו טרם התקבלה ותפורסם לכשתתקבל.
טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו