המחאה נגד הרפורמה המשפטית צפויה לחזור מחר (שני) לנמל התעופה בן גוריון, כשהפעם מדובר בשיא עונת התיירות, ביום שבו אמורים לעבור במקום כ-90 אלף נוסעים.
על פי נתוני רשות שדות התעופה, בין השעות 17:00 לחצות מחר, צפויים לעבור בנתב"ג כשליש ממספר הנוסעים היומי, מה שאומר שהמחאה עשויה להשפיע על טיסותיהם של כ-30 אלף נוסעים.
בדף הדרכה שפורסם מטעם המפגינים נכתב כי שעת ההגעה המתוכננת לנתב"ג מחר היא 17:30. עוד נכתב כי המפגינים מתכננים להגיע עם מזוודות שמכילות, בין היתר, דרכון, חולצות מחאה ודגלים. בדף ההדרכה מוצע למפגינים להגיע ברכבת לתחנת נתב"ג או להגיע ברכב לכניסה הראשית בנתב"ג ולנסוע באיטיות, בדרך שלא תסכן את התנועה. בדף ההדרכה נכתב גם כי ניתן לחנות בחניון ולצאת לטרמינל 3. כזכור, בנתב"ג מתמודדים עם מחסור בחניות וייתכן שכמות גדולה של חונים בחניונים במקום תשפיע על מציאת חנייה לטסים.
השר בן גביר לקראת המחאה בנתב"ג: "לשתק את נמל התעופה זו פגיעה בביטחון המדינה"
במייל פנימי באחת מקבוצות העובדים בנתב"ג נכתב כי קיים חשש שקבוצת המחאה תנסה לעורר מחאה גם על השטח האווירי בנתב"ג באמצעות מפגינים שיגיעו עם כרטיסי טיסה. חשוב לציין כי במשטרה נערכים לאפשרות שכזו.
ברשות שדות התעופה ביקשו מהחברות השונות הפועלות בנתב"ג לאפשר הקדמת הגעת עובדים בשל המחאה. המשטרה צפויה להציב כ-800 שוטרים ברחבי נתב"ג, וכרגע לא ברור אם היא תימנע מהמפגינים גישה לתוך הטרמינל.
נוסעים שאמורים לטוס בשעות הערב, במקביל למחאה, עשויים להיתקל בעומסים וקשיים להגעה לנתב"ג, ככל שהמחאה תתפתח ובמידה שתגלוש לאזורים שמשפיעים גם על סדר עבודה תקין בנמל התעופה.
מוקדם יותר היום פורסם כי השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר אמר בשיחות סגורות עם צמרת המשטרה בנוגע להפגנה, כי יש לבחון פעילות מניעתית נגד מארגני המחאה הצפויה בנתב"ג. "יש לבחון את כלל קשת האמצעים ולמצות אותם לפי הדין. אני מבקש שהמשטרה תדברר לציבור באופן ברור אודות הצעדים שיינקטו כלפי מי שחוסם את הדרך, ובכלל זה גרירת רכבים".
אמנון כהן, מ"מ מנכ"ל רשות שדות התעופה, אמר כי נתב"ג הוא מקום עם רגישות מבצעית גבוהה מאוד הנוגעת ישירות לחיי אדם. "נמל התעופה יכול להפוך בתוך שניות למקום בו מופעל נוהל חירום, שחיי מאות אנשים תלויים בו", אמר. "אמש, ראינו שוב הוכחה לכך, כאשר הוכרז מצב חירום בשל חלון שנשבר בתוך מטוס, ולשדה הוזנקו עשרות אמבולנסים, רכבי חירום, הצלה וביטחון מכל רחבי גוש דן וירושלים. אם חס וחלילה נמל התעופה היה חסום והכניסה אליו הייתה פקוקה, כוחות הביטחון וההצלה לא היו מסוגלים להיכנס במהירות לשדה ולהיערך בהתאם, והיינו יכולים להיות באירוע של מאות הרוגים ופצועים. נתב"ג הינו מקום בעל רגישות מבצעית ממדרגה ראשונה. חסימתו, ולא משנה מאיזו סיבה, עלולה להסתיים בקטסטרופה בינלאומית, ולכן אסור לחסום אותו".