דרמה בשחקים: טיסה שהמריאה הלילה (בין שני לשלישי) מישראל לארצות הברית נאלצה לחזור לנמל התעופה בן גוריון בעקבות תקלה, שגרמה לטייס לכבות את אחד ממנועי המטוס.
קצת פחות משעה לאחר ההמראה ללוס אנג'לס של טיסה LY005, התגלתה תקלה שקשורה לשמנים במנוע. הטייס נאלץ לכבות את אחד המנועים במטוס הדרימליינר, ולהחזיר את המטוס בחזרה לנחיתת חירום בנתב"ג.
המטוס נחת בשלום כשרק אחד משני מנועיו פועלים, קצת לאחר השעה 02:00. התקלה עשויה להישמע כדרמטית מאוד ואף כמסוכנת, אך בבדיקת הנושא עולה כי מדובר באירועים שקרו לא פעם בעבר, וכמעט בכולם לא מדובר בסכנה לנוסעים או למטוס – מטוסי נוסעים יכולים לטוס ולנחות עם מנוע אחד בלבד, ותתפלאו לקרוא שאפילו ללא מנועים בכלל.
מידן בר, יו"ר איגוד הטייסים הישראלי וקברניט באל על, מסביר: "תעופה מסחרית בנויה על יתירות. תמיד יש מערכות גיבוי, ורוב מטוסי הנוסעים בעולם הם בעלי שני מנועים, וזו תעודת כבוד למנועים. צריך לזכור שגם בשלבים הכי קריטיים בטיסה, מטוסים מתוכננים לטוס גם עם מנוע אחד:
"מטוס נוסעים יכול לטוס אפילו שלוש שעות עם מנוע אחד", הוסיף בר. "אנחנו מכירים גם כמה מקרים מהעבר שמטוסי נוסעים גדולים דאו בלי מנועים בכלל, עד שהגיעו לנמלי התעופה. למזלנו זה לא קורה יותר מדי. טיסה עם מנוע אחד זה אירוע שקרה לא מעט בעבר ועוד יקרה בעתיד. יש נהלים לכך, טייס מיומן פועל לפי ההוראות שמוגדרות לו וגם במקרים כאלה, יש נוהל ברור שלא היווה שום סכנה לנוסעים".
מאל על נמסר: "טיסת אל על LY005 נאלצה לשוב לנחיתה לאחר המראה, עקב תקלה. אנו מדגישים כי בשום שלב לא נשקפה סכנה למטוס ולנוסעים. הטיסה עתידה להמריא מחדש בשעות הקרובות. אנו מתנצלים על אי הנוחות שנגרמה לנוסעים. אל על מציבה בראש סדר העדיפויות את בטיחות הנוסעים והצוות".