שוק השכרת הרכבים בחו"ל עבר תקופה לא פשוטה בשנים האחרונות. מעבר לביקושים שהשתנו בהתאם לתקנות הקורונה, יצרני הרכב האטו את הייצור בשל משבר הקורונה והמלחמה באוקראינה, מה שגרם לעליית מחירים משמעותית.
להזמין דרך סוכנות מוכרת
בראיון עם בכירי ענף הרכב בישראל הם מספרים לנו שהשנה המחירים צפויים להיות סבירים יותר מאשר בשנה שעברה, אך יש צורך לתת דגש על פרטים חשובים. "המחירים עדיין לא חוזרים למה שזכרנו בשנת 2019", אומר בועז יעקובי, סמנכ"ל שלמה סיקסט. "בכל זאת, הם יהיו מעט זולים יותר מאשר בשנה שעברה. יש קצת יותר רכבים ובסוכנויות השונות עשו הכל כדי להיערך לקראת האביב והקיץ הקרובים".
"עדיין יש בעיה עם רכבים גדולים, שמיועדים ליותר משישה אנשים", מוסיף יעקבי. "מאוד קשה להשיג אותם. אנחנו מקווים שהספקים יספיקו להצטייד לקראת שיא העונה. גם ברכבים אוטומטיים באירופה עשוי להיות מחסור מסוים, אבל פחות ממה שחווינו בשנים האחרונות. לכן, מומלץ להזמין כמה שיותר זמן מראש".
אז איך ומתי משתלם לבצע שכירת רכב?
"ככל שמתקרבים לרגע האחרון, המחירים עשויים לעלות וההיצע יהיה מצומצם יותר. טיפ חשוב מאוד הוא להזמין דרך סוכנות מוכרת בישראל. הרבה טיסות מתעכבות ואחרי שעה-שעתיים ספקי הרכבים בנמלי התעופה עשויים להעביר את הרכב שלכם לנוסע אחר שיזמין במקום. הם יחשיבו את זה כאילו לא הגעתם, סוכנות ישראלית מסודרת תדע להיות איתכם בקשר ולעדכן את הספק במקום שאתם מאחרים וכך ההזמנה שלכם לא תבוטל".
מחסור משמעותי ברכבים
"השוק בארה"ב ובקנדה במצב קצת יותר טוב מאשר השוק האירופאי", משתף אופיר דנאי, מנכ"ל חברת אופרן. "הולנד, אוסטריה, ספרד, איטליה, יוון, צרפת ומדינות נוספות מתמודדות עם מחסור משמעותי ברכבים. קצב ייצור הרכבים עדיין איטי ומלאי הרכבים נמוך בכ-30% מאשר זה שראינו בשנת 2019".
דנאי מפרט את הסיבות למחירים הגבוהים. "הריביות שעולות, שערי החליפין הלא יציבים, הביקושים המשתנים, מחירי הדלק העולים והמצב בשדות התעופה בעולם תורמים גם הם לכך שהמחירים יהיו גבוהים יחסית גם השנה". הוא מוסיף כי חברות השכרת הרכבים בישראל כפופות לחוק הגנת הצרכן. "כדי לשמור על מחיר נמוך יחסית, מומלץ להזמין כמה שיותר זמן מראש ולהיות מוגנים על ידי החוק", מסכם דנאי.
טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו