עיריית אילת נלחמת בחונים שיוצאים לסיני - אך לא מציעה פתרון ראוי

אלפי רכבים של ישראלים שמשאירים את רכבם באילת ויוצאים לסיני סותמים את העיר הדרומית • בעירייה צבעו מדרכות בכחול לבן, הציבו תמרורים והגבירו את האכיפה • אולם הפתרון שהעירייה מציעה ליוצאים מסיני אינו ישים, אלא אם תבואו עם שק של מטבעות

החניות בדרך לסיני, צילום: יהודה בן יתח

עיריית אילת הכריזה מלחמת חורמה נגד הנופשים שמגיעים לאילת בדרכם לחצי האי סיני, ומחנים את רכבם בכל פינה בעיר, תוך שהם חוסמים חניות של תושבים, חוסמים משעולים וגורמים נזק לעסקים. עם זאת, הפתרון שמציעה עיריית אילת לנוסעים לסיני – הכשרת מגרש חניה גדול בשטח שדה התעופה הישן – אינו ישים למעשה לרובם בשל כשל מובנה במדחנים שהציבה העירייה במקום, וחלק מהיוצאים לסיני שמחנים שם את רכבם מקבלים קנסות רבים.

המונים מחכים בתור במעבר טאבה (ארכיון), צילום: יהודה בן יתח

על רקע עומס חריג של רכבים החונים במקומות החנייה המסומנים באפור ברחבי העיר אילת, בעיקר רכבים של העוברים לסיני, הודיעה עיריית אילת על שינויים בהסדרי חניה ברחבי העיר. לצד איסור חניה לילית לאורך החוף הדרומי, ברחבות העפר הסמוכות ובמשעולים בשכונות העיר, סימנה העירייה מדרכות בצירים מרכזיים בכחול לבן, בהם מותרת חניה בתשלום בלבד. לטובת העוברים לסיני, הרחיבה העירייה את החניון לטווח ארוך בשטח שדה התעופה הישן, בעלות של 25 שקלים ליום. חניה במקומות אסורים תגרור אחריה קנסות וגרירת רכבים.

אולם מתברר שהפתרון של עיריית אילת ליוצאים לסיני אינו ישים למעשה לחלק גדול מהבאים בשערי החניון החדש שהוקם. בשבועיים האחרונים התקבלו עשרות תלונות מצד נופשים שחזרו מחופשה בסיני על דוחות שניתנו להם בעת שחנו בחניון לטווח ארוך שמפעילה עיריית אילת. הסיבה: העירייה הציבה במקום שני מדחנים, כאשר רק אחד מהם פועל וגם הוא עובד רק על מטבעות, מה שמצריך את הנופשים להכין עשרות מטבעות אם ברצונם לחנות למספר ימים. אמנם ניתן להפעיל את יישומוני החניה פנגו או סלופארק כדי לחדש את החניה, אך את אלה מתברר אפשר להפעיל רק מתחומי ישראל, וישראלים שנסעו לסיני גילו כי אין באפשרותם להפעיל את היישומון מתחומי מצרים, גם אם יש להם כרטיס SIM מקומי או אינטרנט אלחוטי במלון.

העירייה נלחמת בנוסעים, צילום: יהודה בן יתח

אבי כהן שיצא עם משפחתו לסיני סיפר ל"ישראל היום" על הפארסה בחניון ארוך הטווח של עיריית אילת: "המדחן בחניון לטווח ארוך עובד רק על מטבעות, כך שבכל יום צריך להכניס עשרים וחמש מטבעות. אני לא מכיר אף אחד שמגיע עם מטבעות ל-5 ימים. ניסינו להפעיל פנגו מרחוק אבל לא הצלחנו מסיני. אין לנו בעיה לשלם על חניה מסודרת, אבל מה שהעירייה עשתה זה לא בסדר. זה מרגיש שמישהו מתחמן אותנו. אני לא קיבלתי קנסות אבל ראיתי רבים מחברי בחניון שקיבלו. חבל שזה קורה ולא הסדירו את התשלום בחניה כמו שצריך עם אפשרויות תשלום".

נזכיר כי מאז נפתח הגבול לטאבה ל-24 שעות ביממה, העיר אילת מתמודדת עם עומסי תנועה בשל מספר חריג של רכבים שנוסעיהם העוברים לסיני מעדיפים להגיע לעיר ברכבם הפרטי. בחודש יולי למשל, חצו את גבול טאבה כ-80,000 ישראלים, חלק גדול מהם הגיע לאילת ברכב הפרטי.

לדברי ראש עיריית אילת אלי לנקרי, ״השנה לאחר כמעט שלוש שנים בצל הקורונה ומאז נסגר שדה דב, אנו חשים את העומסים הגדולים בכביש 90, בכבישי העיר ובחניות ברחבי העיר הן של הנופשים והן של העוברים לסיני הבוחרים להגיע ברכביהם לעיר אילת. אנחנו מכבדים את היוצאים לסיני, אבל זה לא יכול לבוא על חשבון תושבי העיר והנופשים בה. כך אנחנו מצפים מהעוברים לסיני לכבד אותנו ולחנות בצורה מסודרת בחניון שמוצע במחיר יומי נמוך וכך להימנע מקנסות וגרירת רכבים".

מעיריית אילת נמסר בתגובה לטענות: "החל מ-1.8, החניון לטווח ארוך מוצע בעלות של 25 שקלים ליום. במתחם יש שני מדחנים וניתן לשלם עבור החניה גם באמצעות פנגו. בימים הקרובים יוצב מדחן שלישי המאפשר תשלום בכרטיס אשראי".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר