בקשה לתובענה ייצוגית הוגשה היום (שלישי) נגד חברת אל על בטענה כי החברה מוכרת כרטיסי טיסה לפאפוס שבקפריסין, למרות שמאז ינואר 2025 אינה מורשית לנחות שם עקב הנחיות ביטחוניות.
לפי הבקשה שהוגשה היום לבית המשפט המחוזי בתל אביב על ידי עו"ד יאיר שפרן, אל על ממשיכה למכור כרטיסים ליעד זה למרות שבפועל הטיסות נוחתות בלרנקה, שנמצאת במרחק של כשעה וחצי מפאפוס.
התובע המייצג, רכש ארבעה כרטיסי טיסה לפאפוס עבורו ועבור משפחתו בעלות של 4,965 שקלים, כאשר לטענתו רק ארבעה ימים לאחר הרכישה הודיעה לו החברה באמצעות הודעת ווטסאפ כי הטיסה בעצם תנחת בלרנקה.
הבקשה מפרטת כיצד שינוי היעד משבש באופן משמעותי את תוכניות החופשה של המשפחה. במקום להגיע לפאפוס בשעה 21:40 כמתוכנן, המשפחה תנחת בלרנקה בשעה 22:35, ורק לאחר המתנה והסעה ארוכה תגיע ליעדה המקורי בסביבות השעה 1:00 בלילה.
עוד נכתב כי בניגוד להתנהלות אל על, חברת אייר חיפה, שנקלעה למצב דומה, הודיעה כי תדחה את פתיחת הקו לפאפוס ותציע ללקוחותיה החזר כספי מלא או פיצוי של 30 דולרים לכרטיס הלוך ושוב למי שיבחר לטוס ללרנקה.
"מדובר בהטעיה בוטה ומכוונת שנעשתה במזיד וביודעין", נכתב בבקשה ונטען כי אל על ידעה זמן רב לפני שמכרה את כרטיסי הטיסה לפאפוס שאינה רשאית לנחות שם.
מחברת אל על נמסר: "כתב התביעה טרם התקבל בחברה. לכשיתקבל – נלמד אותו ונגיב במסגרת ההליך המשפטי כמקובל".
טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו