בואינג בצעד דרמטי: תפטר כ-17 אלף עובדים - זו הסיבה

ענקית התעופה עמדה בפני הפסדים של יותר מ-33 מיליארד דולר בחמש השנים האחרונות עקב שורה של תקלות בטיחות חמורות, לפעמים קטלניות • "שחזור החברה שלנו דורש החלטות קשות ונצטרך לבצע שינויים" אמר מנכ"ל החברה קלי אוטברג

מטוס בואינג 737MAX. צילום: Getty Images

מנכ"ל בואינג אמר לעובדים ביום שישי האחרון שהחברה מתכננת לקצץ 10% מסך הצוות שלה במהלך החודשים הקרובים. "העסק שלנו נמצא במצב קשה", אמר קלי אורטברג, שהתחיל כמנכ"ל החברה הבעייתית לפני חודשיים והתמודד עם שביתה של 33,000 עובדים במשך חצי מהזמן שלו בעבודה.

חברת בואינג עמדה בפני הפסדים של יותר מ-33 מיליארד דולר בחמש השנים האחרונות; שורה של תקלות בטיחות חמורות, לפעמים קטלניות.

"שחזור החברה שלנו דורש החלטות קשות ונצטרך לבצע שינויים כדי להבטיח שנוכל להישאר בתחרות", כתב אורטברג במכתב לצוות. הודעתו של אורטברג לא מסרה את מספר המשרות המדויק שיקוצצו, אם כי נכון לתחילת השנה היו לבואינג 171,000 עובדים ברחבי העולם, כאשר 147,000 מהם בארצות הברית.

שבר כנף של מטוס בואנג 777 בשנה שעברה, צילום: רויטרס

שנים של תקלות חמורות

לבואינג היו יותר מחמש שנים של בעיות קשות, הכוללות שתי תאונות קטלניות של המטוס הנמכר ביותר שלה, ה-737 מקס, בשנים 2018 ו-2019. היא גם סבלה מהפסדים אדירים בשנת 2020 כשהמגיפה גרמה להפסקה כמעט בטיסות ואילצה את חברות התעופה לחזור בהן מההזמנות שלהן למטוסים חדשים.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר