רגע מאסון: המטוס שכמעט נפגע במתקפה האיראנית על ישראל

על פי דיווח של ה"בילד", מדובר בטיסה של חברת "אייר פראנס" שיצאה מפריז לכיוון דובאי ובזמן שהטיסה עברה במרחב האווירי של עיראק • המטוס טס ככל הנראה בקירוב למסלול שיוט הטילים שנורו מאיראן • החברה סירבה להגיב, אך פתחה בחקירה פנימית לבדיקת האירוע

המתקפה האיראנית. צילום: קוקו

מטוס נוסעים של חברת התעופה אייר פראנס כמעט ונפגע על ידי טילים בליסטיים במתקפת הטילים של איראן על ישראל שהתרחשה בראשון לאוקטובר.

לפי הדיווח שהתפרסם באתר החדשות הגרמני ה'בילד', מדובר בטיסה שיצאה מפריז לכיוון דובאי ובזמן שהטיסה עברה במרחב האווירי של עיראק באזור דרום מערב המדינה, מעט לפני השעה 19:45 (שעון ישראל), הטייסים הבחינו דרך תא הטייס בטילים הנמצאים בסמוך אליהם. הבילד מציין כי המטוס טס ככל הנראה בקירוב למסלול שיוט הטילים שנורו מאיראן.

בדיווח נמסר כי דובר חברת אייר פראנס סירב להגיב על פרטי המקרה אולם ציין כי חברת אייר פראנס פתחה בחקירה פנימית לבדיקת אירוע הבטיחות.

מטוס של חברת "אייר פראנס", צילום: GettyImages

החברה גם ציינה כי בשעה 20:00 (שעון ישראל) הפסיקה החברה את הטיסות מעל השטח האווירי של עיראק ושהיא נמנעה לחלוטין מהטסת טיסות במרחב האווירי של ישראל, לבנון ואיראן באותו היום, וכי היא השתמשה במסדרון של נתיב אווירי בו השתמשו גם חברות תעופה אחרות. שלטונות עיראק סגרו גם הם את השטח האווירי שלהם לטיסות אולם ההוראה על סגירת המרחב האווירי במדינה הגיעה רק כשעה לאחר מתקפת הטילים של איראן על ישראל.

תזכורת: איראן כבר נקלעה למשבר בינלאומי לאחר שהפילה ב 8.1.2020 מטוס נוסעים אזרחי מאוקראינה כאשר כתוצאה מכך כל 176 הנוסעים שטסו במטוס נספו. איראן הכחישה בהתחלה כי היא אחראית לפגיעה במטוס, אולם מאוחר יותר הודתה בחוסר ברירה שכוחות הנ"מ שלה פגעו בטיסה בטעות. ירי טיל הנ"מ התבצע שעות לאחר שאיראן תקפה בסיסים של צבא ארצות הברית בעיראק כנקמה על חיסולו של קאסם סולימאני. ההסברה היא שצבא איראן אשר היה בכוננות לאחר התקיפה היזומה מצידו זיהה בטעות את מטוס הנוסעים כמטוס אויב ושיגר לעברו טיל קטלני שגרם להתרסקות המטוס.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר