לבנון מבוהלת: אוסרת על נשיאת ביפרים ומכשירי קשר בטיסות היוצאות מביירות

האיסור הוטל בעקבות פיצוץ מכשירי ביפר של מחבלי חיזבאללה • ההנחיה חלה על כבודה נישאת, כבודת מטען ומטען אווירי • "זהו צעד הכרחי לשמירה על ביטחון הנוסעים והצוותים", אמר גורם בכיר ברשות שדות התעופה הלבנונית

נוסעים בשדה התעופה בביירות. צילום: רויטרס

רשות התעופה האזרחית של לבנון הודיעה היום (חמישי) על איסור מיידי על נשיאת ביפרים ומכשירי קשר (ווקי-טוקי) בכל הטיסות היוצאות מנמל התעופה הבינלאומי רפיק חרירי בביירות (BEY).על פי ההנחיה החדשה, האיסור חל על כל סוגי המטען - כבודה נישאת, כבודת מטען ומטען אווירי. ההוראה תיאכף עד להודעה חדשה.

תיעוד של פיצוץ מכשיר קשר אצל פעיל חיזבאללה | ללא קרדיט

מקורות ביטחוניים מסרו כי ההחלטה התקבלה בעקבות התפוצצות מכשירי הביפר ששימשו מחבלי חיזבאללה."זהו צעד הכרחי לשמירה על ביטחון הנוסעים והצוותים", אמר גורם בכיר ברשות שדות התעופה הלבנונית. "אנו מבקשים מהנוסעים להיערך בהתאם ולהשאיר מכשירים אלה בבית".

ההחלטה צפויה להשפיע על אלפי נוסעים מדי יום, כאשר נמל התעופה בביירות משמש כשער כניסה מרכזי ללבנון ונקודת מעבר חשובה במזרח התיכון.

שדה התעופה הבינלאומי רפיק חרירי בביירות. חברות תעופה זרות הונחו לעדכן את הנוסעים, צילום: אי.פי.איי

חברות התעופה הפועלות בנמל התעופה של ביירות הונחו לעדכן את נוסעיהן בדבר האיסור החדש ולהקפיד על אכיפתו. נוסעים שיימצאו ברשותם מכשירים אסורים עלולים להיתקל בעיכובים משמעותיים ואף למנוע את עלייתם לטיסה. גורמי ביטחון בינלאומיים בירכו על הצעד, אך הדגישו כי יש להמשיך ולפעול נגד הברחות אמצעי לחימה ותקשורת המשמשים ארגוני טרור באזור.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר