נגד המגמה: חברת התעופה הראשונה שמחזירה טיסות לישראל

גל הביטולים הנרחב שהתחיל עם "דלתא" ו"יונייטד" הוביל לעוד כ-20 חברות תעופה שעצרו את טיסותיהן לישראל • והיום, הודיעה חברת "אתיופיאן איירליינס" על חידוש קו התעופה • מספר הנוסעים שעברו ויעברו בנתב"ג היום עומד על כ-55,000 בסה"כ, מדובר בירידה של כ-20% לעונה

נוסעים בנתב"ג. צילום: יוסי זליגר

המתיחות הביטחונית וחיסולי הבכירים בלבנון ובאיראן הובילו בסוף השבוע האחרון לגל ביטולים נרחב של כ-20 חברות תעופה שעצרו את טיסותיהן לישראל. גל הביטולים החל ביום רביעי בלילה עם החלטת "דלתא" ו"יונייטד" האמריקניות לעצור את הטיסות לישראל באופן זמני, ולאחר מכן הצטרפו חברות נוספות כמו "לופטנזה", "לוט" הפולנית ו-ITA האיטלקית.

כעת, אנחנו מתבשרים על חברת תעופה ראשונה שמחליטה להחזיר את הטיסות לישראל אחרי הפסקה קצרה של כיומיים. חברת התעופה היא "אתיופיאן איירליינס" שתחזור כבר הערב לטיסות ישירות מאדיס אבבה לנתב"ג, ומחר בבוקר בכיוון ההפוך.

אתיופיאן איירליינס, הראשונים שחוזרים לארץ, צילום: AP

החשיבות של "אתיופיאן איירליינס" היא גדולה מכיוון שמעבר להיותה חברת התעופה היחידה שמפעילה טיסות ליבשת אפריקה בתקופה זו, ישראלים רבים טסים איתה גם ליעדי המשך במזרח, וביניהם גם לתאילנד.

מנתוני רשות שדות התעופה שפורסמו הבוקר עולה כי מספר הנוסעים שעברו ויעברו בנתב"ג היום עומד על כ-55,000 בסה"כ. מדובר בירידה של כ-20% במספרים שהתרגלנו לראות בתקופה האחרונה, וזאת כאשר עשרות חברות תעופה זרות פועלות בישראל, ביניהן: "פליי דובאי", "אתיחאד", "בלו בירד", וחברות התעופה הישראליות.

 

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר