ישראלים תקועים בחו״ל - חופשות רבות מתבטלות: ״אני רוצה לחזור לארץ״

14 חברות תעופה ביטלו את טיסותיהן לישראל וממנה בצל האיום האיראני למתקפה • תיירים שטיסותיהם בוטלו מתוסכלים וחוששים לאבד את הכסף שהושקע: "חיכיתי להופעה של אדל במינכן כל כך הרבה זמן, לופטהנזה פשוט ביטלו את כל הטיסות ואין אפשרויות אחרות" • ישראלים נוספים נתקעו בחו"ל ורק רוצים לשוב הבייתה בשל ההתראות הביטחוניות: "אני רוצה להיות בארץ בתקופה הזאת, לא באף מדינה אחרת"

תורים בנתב"ג (ארכיון). צילום: יוסי זליגר

טיסוותיהן חברות תעופה רבות כבר בוטלו, אחרות צפויות להתבטל במהלך הימים הקרובים. החברות הודיעו שלא יחזרו להפעיל את קווי הטיסה מישראל וממנה בין 7 באוגוסט ל-9 באוגוסט. כך, נותר התייר הישראלי בתסבוכת מורכבת.

מטוס של חברת לוט - הפסיקו את הטיסות לישראל וממנה, צילום: משה שי

נועם, ישראלי שנמצא עכשיו בוורשה, מספר ל"ישראל היום": "ביטלו לי טיסה של לוט, עכשיו אמרו לי שיש אפשרות לטוס לישראל עם פליי דובאי דרך דובאי, עם עצירה שם, אנחנו לא יודעים מה לעשות״. יעל, ישראלית שהזמינה טיסה למינכן כדי לצפות בהופעה של אדל מספרת: "חיכיתי לזה כל כך הרבה זמן, לופטהנזה פשוט ביטלו את כל הטיסות ואין אפשרויות אחרות, אני אנסה לצאת מהארץ ליעד כלשהו ומשם אחפש טיסה אחרת למינכן, אני לא רוצה לוותר על ההופעה הזאת, הכרטיסים לא היו זולים וממש ציפינו לה".

דרימליינר של אתיופיאן איירליינס על שם תל אביב, צילום: ללא

שתיים מהחברות שביטלו טיסות לישראל הן אייר אינדיה ואתיופיאן איירליינס, איתן ממשיכים ישראלים רבים גם לתאילנד. בשיחה עם שניים מהם הם מספרים:"אנחנו מקווים שהסיפור הזה ייפתר ושהחופשה שלנו תצא לפועל, שילמנו המון כסף על מלונות, לקחנו חופשה מהעבודה, הילדים חיכו לזה, הכל טרי, מנסים למצוא דרך להגיע לשם".

יחד עם זאת, ישראלים שנמצאים בתאילנד מספרים ל"ישראל היום" על חששם להשאר רחוקים מהבית: "יש לי טיסה חזרה לארץ עם איתיחאד איירווייז (חברת התעופה הלאומית של אבו דאבי) ואני חושש שהיא תבוטל. אם היא תבוטל, אהיה תקוע באבו דאבי. מדובר אמנם ביעד שיש לנו שלום איתו, אבל אני רוצה להיות בארץ בתקופה הזאת, אני לא רוצה להיות באף מדינה אחרת".

מטוס אל על נוחת באיחוד האמירויות. "לא רוצים להיות כרגע בשום מקום שהוא לא בארץ", צילום: רויטרס

קולות דומים משני הכיוונים ניתן לשמוע מישראלים רבים שמעוניינים לצאת לחופשה שלהם מצד אחד, ומצד שני מעוניינים לחזור לישראל ומתקשים למצוא טיסות. נכון לעכשיו, לא ברור מתי לוח הטיסות יחזור לשגרה, אך בשלב זה, עשרות אלפי ישראלים נותרו עם סימני שאלה רבים בנוגע לטיסותיהם בימים הקרובים.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר