טיסות לתאילנד ולארה"ב: נחשפים פרטי עסקת הענק של ישראייר

בישראייר מכוונים בשלב ראשון לרכוש ארבעה מטוסי "איירבס 330 נאו" רחבי גוף, שיוכלו לטוס לתאילנד ולארה"ב • בכוונת החברה להתקין מושבים גדולים, מרווחים ונוחים במטרה לייצר חוויית טיסה ייחודית ונוחה

מטוס ישראייר (ארכיון). צילום: גדעון מרקוביץ'

חברת התעופה הישראלית ישראייר עומדת בימים אלו בפני עסקה גדולה ומשמעותית, אולי הגדולה ביותר בתולדות החברה.

בשבוע שעבר ניהלנו שיחה עם שלום חיים, מבעלי החברה, בעת ששהה בטולוז, במשרדים הראשיים של חברת איירבס, יצרנית המטוסים הגדולה בעולם יחד עם בואינג האמריקנית.

בשיחה עם שלום חיים, הוא סיפר על פרטי עסקת הענק שנמצאת בשלבים ראשוניים, והיא עשויה להשפיע באופן משמעותי על מפת התעופה הישראלית. על פי המידע שבידינו, בישראייר מכוונים בשלב ראשון לרכוש ארבעה מטוסי איירבס 330 נאו, אחד מדגמי המטוסים רחבי הגוף המתקדמים בעולם.

איירבס 330-900neo של דלתא, צילום: באדיבות דלתא איירליינס

על פי ההערכות, אם העסקה - שכאמור נמצאת בשלבים ראשוניים - תחתם בקרוב, הצפי הוא שיצרנית המטוסים תתחיל באספקת המטוסים כבר בעוד כשנתיים וייתכן שאף פחות מכך. תחילה, דובר על עסקה גדולה בהרבה, אך ככל שהשיח התקדם, העסקה המדוברת כרגע נעה סביב מספר של ארבעה מטוסים רחבי גוף שיאפשרו לישראייר להפעיל טיסות ישירות ליעדים שאליהם לא טסה כבר הרבה שנים ולפתוח יעדים חדשים.

עוד עולה מפרטי העסקה כי השיחות בין ישראייר ליצרנית המטוסים הגיעו גם לשלבים של הצגת אפשרויות בחירת המושבים, תצורת המושבים, סידור המטוס ועוד, כולל מחלקות עסקים מתקדמות. בשיחה עם שלום חיים הוא סיפר כי הכוונה היא לבחור במושבים גדולים, מרווחים ונוחים וזאת במטרה לייצר חוויית טיסה ייחודית ונוחה ללקוחות שיבחרו לטוס עם ישראייר ליעדים הרחוקים שאליהם תטוס עם מטוסי האיירבס 330 נאו, במידה שהעסקה תחתם.

מטוס ישראייר, צילום: צילום: קוקו

היעדים שאליהם מכוונים בישראייר הם יעדי תאילנד השונים, ארה"ב ויעדים נוספים במזרח, כך שייתכן שאם וכאשר יתקבלו המטוסים בחברה, נראה תחרות שעשויה אף להיות משמעותית בין אל על שכרגע טסה בבלעדיות בקווים לתאילנד, לבין ישראייר שמבינה את הפוטנציאל בקווים למדינה המבוקשת בקרב ישראלים.

 

אחרי הפגישות של בעלי חברת התעופה ומנכ"ל ישראייר עם נציגי יצרנית חברת התעופה בטולוז, המו"מ נמשך ובימים הקרובים, צפויים להגיע נציגי איירבס לישראל להמשך המו"מ בין החברות. חשוב לציין שהעסקה בין ישראייר לאיירבס מגיעה ברקע ההחלטה של אל על לבחור בבואינג בעסקת ענק שנחתמה לפני קצת יותר מחודש וזאת לאחר דיווחים על מו"מ שנעשה גם מול איירבס שכידוע, בסופו של דבר לא הבשיל לכדי עסקה.

יעד מבוקש. תאילנד, צילום: משה שי

מטוסי האיירבס 330 נאו של איירבס נחשבים מהמטוסים הטובים והמתקדמים בעולם, חלק מהחברות שמפעילות את המטוס הן קטאר איירווייז שנחשבת לאחת מחברות התעופה הטובות בעולם, וירג'ין אטלנטיק שהציגה את המטוס בחגיגיות לפני קצת פחות משנתיים. נכון לחודש יוני, נבנו כ-134 מטוסים כאלה ברחבי העולם. המטוס נחשב למתחרה של הדרימליינר של בואינג ויכול להכין בין 260 ל-290 מושבים, תלוי בתת הדגם ובתצורת המושבים.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר