אולימפיאדת פריז 2024. צילום: אי.פי

הפסד של 193 מיליון דולר: בחברת התעופה הצרפתית פוחדים מהאולימפיאדה

חברת התעופה הלאומית צופה ירידה חדה בתיירות • הסיבה: תיירים נמנעים מביקור בפריז בזמן המשחקים • למרות זאת, מומחים אופטימיים לגבי ההשפעה ארוכת הטווח על התיירות בעיר

[object Object]

נראה שאולימפיאדת פריז 2024 תהיה סיפור של שני קצוות - בטווח הקצר זה כאב ראש לא קטן, אבל בטווח הארוך? יכול להיות שזה ישתלם ובגדול.

בואו נתחיל עם החדשות הפחות טובות: אייר פראנס, חברת התעופה הצרפתית, מודיעה שהיא הולכת להפסיד עד 193 מיליון דולר ברבעון הקרוב. למה? כי פשוט אין מספיק תיירים שרוצים להגיע לפריז בזמן המשחקים, שיתקיימו בין ה-26 ביולי ל-11 באוגוסט.

מטוס של חברת "אייר פראנס", צילום: Getty Images

וזה לא רק אייר פראנס. משרד התיירות של פריז צופה ירידה של כמעט 15% בתיירים מחו"ל ביולי 2024 לעומת יולי 2023. גם בתי המלון מרגישים את זה - התפוסה שלהם בזמן האולימפיאדה נמוכה מהרגיל.

אבל לא הכל שחור. יש גם קצת אור בקצה המנהרה. מחקר עצמאי מעריך שהמשחקים יביאו לפריז רווח של כמעט 10 מיליארד דולר בטווח הארוך. צפויים להגיע בין 2.3 ל-3.1 מיליון מבקרים, רובם צרפתים.

חוץ מזה, משקיעים המון כסף בתשתיות שישרתו את העיר לטווח ארוך. הוועד האולימפי תורם 1.7 מיליארד דולר, ועוד 3.2 מיליארד דולר מושקעים בפרויקטים שיעזרו לקהילות המקומיות, במיוחד באזורים העניים יותר של פריז.

הקמע של פריז 2024 על הפודיום על רקע מגדל אייפל, צילום: AFP

המומחים אופטימיים. הם חושבים שהתיירים יחזרו לפריז מיד אחרי האולימפיאדה. כריסטינה שועיפאטי, מומחית בתחום, אומרת שבטווח הארוך, האולימפיאדה רק תחזק את המעמד של פריז כיעד תיירותי מוביל.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו