בשיא העומס: האם השביתות וההפגנות ביום ראשון יגיעו שוב לנתב"ג?

בהסתדרות טוענים כי הם לא מתכוונים לקחת הפעם חלק בהפגנות • החשש: חסימות כבישים באזור נמל התעופה ימנעו מהנוסעים להגיע לטיסה בזמן

מחאה בנתב"ג (ארכיון). צילום: אי.פי.איי

ארגוני המחאה הודיעו על שביתות והפגנות שצפויות להיערך ביום ראשון הקרוב, 7 ביולי ברחבי הארץ. בפעמים הקודמות שבהן נערכו הפגנות ושביתות, היה חשש לשיבוש לוח הטיסות בנמל התעופה בן גוריון. החשש מהשפעה על פעילות נמל התעופה קיים גם כעת ובדקנו – מה הסיכוי שתהיה השפעה על לוח הטיסות בנתב"ג.

נוסעים בנתב"ג, צילום: יוסי זליגר

האפשרות הראשונה והמשמעותית ביותר היא במידה שההסתדרות תצטרף לשביתה. גורמים ברשות שדות התעופה הבהירו בשיחה עם "ישראל היום" כי במידה שההסתדרות תיקח חלק בשביתות, עשויה להיות השפעה על הפעילות בנתב"ג. בדקנו מול ההסתדרות ושם אומרים לנו כי אין צפי להשתתפות של ההסתדרות בשביתות ולכן בגזרה הזאת – אין צפי להשפעה על נתב"ג.

איך בכל זאת ייתכנו השפעות על נמל התעופה בן גוריון? במידה ויהיו הפגנות בכבישים הסמוכים לנתב"ג או בנמל התעופה עצמו, ייתכנו השפעות על פעילות נמל התעופה. נכון לעכשיו, אין מפה מדויקת של הפעילות הצפויה ברחבי הארץ, כך שבשלב זה, לא ניתן להעריך האם נתב"ג ולוח הטיסות יושפעו כתוצאה מהמחאות.

ההפגנה נגד הרפורמה המשפטית בנתב"ג, צילום: אי.פי.איי

התקופה הנוכחית נחשבת לאחת מהתקופות העמוסות בשנה בנמל התעופה, כאשר בלא מעט ימים, רף הנוסעים שעוברים בנמל התעופה חוצה את 60 אלף, עם עשרות טיסות ליעדי נופש כמו יוון, קפריסין, בולגריה, גיאורגיה ויעדים נוספים וטיסות רבות ליעדים רחוקים כמו ארה"ב, תאילנד ויעדים נוספים.

הצפי לימי השיא הוא בסוף אוגוסט, כאשר על פי ההערכות, המספרים צפויים להתקרב לרף 70 אלף הנוסעים וייתכן שאף לחצות אותו. באותה התקופה בשנה שעברה, המספרים נעו סביב 90-100 אלף נוסעים, כך שלמרות המלחמה והיעדרותן של חברות תעופה זרות רבות, מספרי הנוסעים בנתב"ג עדיין נותרו גבוהים מאוד.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר