צפו בתיעוד: כך נראה החלון שנשבר בטיסה - והוביל לנחיתת חירום

טיסת יונייטד איירליינס חזרה לישראל תוך פחות משעה, וביצעה בנמל התעופה נחיתת חירום • למרבה המזל, המטוס היה עדיין בגובה נמוך ובסמוך לנקודת היציאה כאשר הבחינו בתקלה

נחיתה בנתב"ג. צילום: משה שי

רגעי חרדה: טיסת יונייטד איירליינס שהמריאה הלילה (בין שבת לראשון) מנתב״ג לניו-יורק חזרה לישראל בתוך פחות משעה, לאחר שהטייסים הבחינו בחלון שנשבר בתא הטייס.

כוחות רבים של כיבוי והצלה המתינו ברחבת השטח האווירי בנתב״ג לנחיתת המטוס שבסופו של דבר נחת בשלום, לא היו נפגעים באירוע, שהיה יכול להסתיים גם בצורה הרבה פחות נעימה.

חלון פתוח בטיסה בגובה רב יכול לגרום לשינויים בוויסות החמצן במטוס ולירידה משמעותית בטמפרטורות. מטוסים שמגיעים לגבהים מקסימליים של כ-36 אלף רגל טסים בטמפרטורה שיכולה לרדת למינוס 50 ולפעמים אף מתחת לכך. חלון שבור בגובה כזה, וכשמטוס נמצא הרחק מנמל תעופה שמאפשר נחיתה מהירה, יכול להוביל למצבים שמסתיימים בשונה ממה שראינו הלילה.

כוחות הצלה בכוננות בנתב"ג, אמש, צילום: תיעוד מבצעי מד"א

למרבה המזל, המטוס היה עדיין בגובה נמוך ובסמוך לנמל התעופה בן גוריון כאשר הבחינו בתקלה, מה שאיפשר למטוס לנחות בבטחה וללא נפגעים.

אמנון כהן מ"מ מנכ"ל רש"ת: "אמש ראיינו עד כמה נמל התעופה הוא מקום עם רגישות מבצעית גבוהה מאוד הנוגעת ישירות לחיי אדם. נמל התעופה יכול להפוך בתוך שניות למקום בו מופעל נוהל חירום שחיי מאות אנשים תלויים בו. אמש, ראינו שוב הוכחה לכך, כאשר הוכרז מצב חירום ולשדה הוזנקו עשרות אמבולנסים, רכבי חירום, הצלה ובטחון מכל רחבי גוש דן וירושלים.

"אם חס וחלילה נמל התעופה היה חסום והכניסה אליו הייתה פקוקה כוחות הביטחון וההצלה לא היו מסוגלים להיכנס במהירות לשדה ולהיערך בהתאם, והיינו יכולים להיות באירוע של מאות הרוגים ופצועים. נמל תעופה בן גוריון היינו מקום בעל רגישות מבצעית ממדרגה ראשונה. חסימתו, ולא משנה מה הסיבה, עלולה להסתיים בקטסטרופה בינלאומית לכן אסור לחסום את נתב"ג".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר