חיל האוויר פינה אתמול (שני) ברכבת אווירית את צי מטוסי הצוקית, ששדה דב היה הבסיס שלו. בזה אחר זה המריאו המטוסים לבסיס חצור כדי לפנות את השדה לפני הפסקת הפעילות של מגדל הפיקוח הצבאי, ששימש גם את התעופה האזרחית.
ליד הצומת בכניסה לשדה נותר מיותם שלט מחאה של תושבי אילת, שקורא לראש הממשלה לא לסגור את שדה דב. מגרש החניה התרוקן כמעט כולו. כבר שלשום אזל מלאי המשקאות במזנון הקטן, ואיש לא טרח למלא את המקרר במשקאות חדשים, אין בשביל מי.
כל עובדי ישראייר בשדה עברו לעבוד בנתב"ג, אך מחצית העובדים של ארקיע ילכו עכשיו הביתה, ורק חלקם ימשיך לעבוד בחברת אירוהנדלינג, המספקת לארקיע שירותי קרקע בנתב"ג. השדה נראה כמו דירה נטושה, שדייריה ארזו ועזבו אותה בחופזה, משאירים אחריהם עוד הרבה חפצים ומזכרות, שאולי אין לאיש חפץ בהם. הפינוי הסופי עוד יימשך כמה שבועות, אם לא חודשים.
התנועה האווירית לאילת מהמרכז התנהלה אתמול ללא בעיות מיוחדות בטרמינל 1 בנתב"ג. נוסעים התלוננו על הקושי במעבר מתחנת הרכבת בטרמינל 3 אל טרמינל 1, מכיוון שהשאטל בין הטרמינלים עובר במגרשי החניה לטווח ארוך ומאריך מאוד את הנסיעה. זמני הרכבת לתל אביב עדיין לא מתואמים עם הנחיתות מאילת, ונוצר קושי אובייקטיבי להגיע לעיר ברכבת. למגיעים מאילת הובטחו הסעות חינם מכבש המטוס בטרמינל 1 בנתב"ג ישירות לרכבת ארלוזורוב בתל אביב.
שר התחבורה החדש, בצלאל סמוטריץ', קיים את הבטחתו והגיע לראות במו עיניו את היערכות נתב"ג לקליטת טיסות הפנים של ארקיע וישראייר, ביום שלאחר סגירת שדה דב. השר נפגש עם מנכ"ל רשות שדות התעופה, יעקב גנות, עם מנכ"ל רת"א (רשות התעופה האזרחית), יואל פלדשו, ועם בכירי הרשות.
השר מצא כמה פערים בין הציפיות למציאות, כמו הדרישה לתגבר את השאטל בין הטרמינלים שהיום עובר דרך מגרשי החניה. יקדמו שאטל ישיר בין טרמינל 3 לטרמינל 1, כשאנשי המקצוע מגויסים לפתור את הבעיות שהעלו נוסעים. זאת מתוך תקווה שבתוך שבועיים הפעילות בנתב"ג תהיה באופן מיטבי כמו שהייתה בשדה דב, והנוסע האילתי ילמד את המערכת ויתרגל אליה.
מנכ"ל ישראייר, אורי סירקיס, אמר אמש כי כבר לפני מספר שנים העבירה ישראייר את מרכז הכובד התפעולי שלה לנתב"ג, כנגזר מההחלטה הראשונית על פינוי שדה דב. "היום השלמנו המעבר ברמה הטקטית. הצוות שלנו ליווה מקרוב את תהליכי התפעול. הטיסות יצאו בזמן וחווית הלקוח מהטרמינל החדש גבוהה מהמצופה. עם זאת, ברמת המוצר, ישנה באופן טבעי פחות שביעות רצון בשל העובדה כי משכי הזמן התארכו בכ-30 עד 45 דקות לעומת נחיתה או המראה משדה דב".
מנכ"ל ארקיע, ניר דגן, אמר: "ארקיע התאימה את לוח הטיסות שלה למציאות החדשה עליה הוחלט סופית רק אתמול בערב. שיתוף הפעולה עם נתב״ג טוב. המטרה המרכזית של ארקיע וכל הגורמים היא לשמור על תדירויות כפי שהיו בשדה דב, זהו אתגר שכל השותפים לפעילות יעשו הכל כדי שיצליח. תדירות הטיסות היא המפתח לשמירה על הלקוחות ולמתן שירות ראוי גם לנוסעים האילתים וגם לנוסעים הצפוניים. בשלב זה איננו רואים ביטולים, נהפוך הוא, קצב ההזמנות ממשיך כפי שהיה. ארקיע מודיעה לנוסעים בכל טיסה כי בית החולים שיבא מפעיל שאטלים מהטרמינל 1 ועוד, פתרונות כאלה ואחרים יסייעו לקיצור הזמן. כולנו חייבים לנוסעינו זמן, איננו רוצים שיאבדו דקות יקרות מול מה שהיו רגילים אליו בשדה הקטן והנוח בתל אביב".